گوگل شش ماه بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود، به روزرسانی های کروم را در ویندوز 7 ادامه می دهد. این غول فناوری در ژانویه سال جاری اعلام کرد که پشتیبانی از مرورگر سیستم عامل قدیمی ویندوز را در 15 ژوئیه 2021 متوقف می کند. اکنون، اعلام کرده که پشتیبانی از کروم را برای این سیستم عامل حداقل تا 15 ژانویه، 2022 ادامه خواهد داد.

گوگل در بیانیه ‌ای آورده که امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا و دورکاری اکثر افراد، مشکلات و چالش های زیادی برای کسب‌وکارهای مختلف و تیم IT آن‌ها ایجاد شده است. همچنین ممکن است بسیاری از پروژه شرکت ها به تعویق افتاده باشد یا دچار تغییرات عظیمی شده باشد. به همین دلیل گوگل به بازخورد مشتریان سازمانی خود توجه کرده است و عدم پشتیبانی از کروم روی ویندوز 7 را به تعویق انداخته است.

بر اساس آمارهای شرکت گوگل، با اینکه مرورگر کروم بیش از 10 سال سن دارد، هنوز شرکت های زیادی هستند که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. حدود 22 درصد از سازمان ها هنوز از سیستم عامل ویندوز 7 به ویندوز 10 مهاجرت نکرده اند. گوگل امیدوار است که با تمدید زمان به مدت 6 ماه، مشتریان فرصت کافی برای مهاجرت از ویندوز 10 به ویندوز 7 را داشته باشند و نگرانی برای امنیت سیستم های خود نداشته باشند. لازم به ذکر است که شرکت مایکروسافت نیز، تنها تا 14 ژانویه 2020 (24 دی 1398) آپدیت های امنیتی را برای سیستم عامل ویندوز 7 ارائه می‌ داد. البته شرکت ها می ‌توانستند با پرداخت هزینه، این زمان را تا سال 2023 افزایش دهند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *