آموزش

نحوه اجرای اپلیکیشن های آیفون و آیپد در مک

اگر شما یک Mac مجهز به Apple Silicon (مانند پردازنده M1) دارید، دیگر برای اجرای برخی از اپلیکیشن های موبایل مورد علاقه خود نیازی به بیرون آوردن آیفون یا آیپد ندارید. تا زمانی که MacOS 11Big Sur یا نسخه جدیدتر را اجرا می کنید، می توانید اپلیکیشن های آیفون یا آیپد را در Mac خود دانلود و نصب کنید. قبل از اینکه بتوانید برنامه آیفون یا آیپد را در مک یا مک بوک خود اجرا کنید، ابتدا باید آن را از اپ استور دانلود کنید.

برای شروع، روی آیکون Launchpad در قسمت داک (Dock) کامپیوتر کلیک کنید.

سپس روی دکمه App Store ضربه بزنید. در صورت عدم مشاهده این گزینه، از نوار جستجو کمک بگیرید و اپلیکیشن را پیدا کنید.

همچنین می توانید از جستجوی اسپات لایت اپل برای باز کردن اپلیکیشن App Store استفاده کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار، فشردن همزمان دکمه های Cmd و Space روی صفحه کلید است. بدین ترتیب، دیالوگ جستجو در وسط نمایشگر ظاهر می شود. عبارت App Store را در آن تایپ کرده و اولین گزینه را انتخاب کنید.

حال می توانید نام اپلیکیشن آیفون یا آیپد دلخواه خود را در نوار جستجو بنویسید که در گوشه چپ بالای پنجره قرار دارد.

البته اپلیکیشن مورد نظر فورا به شما نشان داده نمی شود، چرا که طبق تنظیمات پیشفرض، اپ استور تنها اپلیکیشن های مک را نمایش می دهد. پس روی لیست iPhone & iPad Apps کلیک کنید تا ویوو را تغییر دهید.

اگر توسعه دهنده اپلیکیشن آیفون یا آیپد مورد نظر، امکان اجرای برنامه روی مک را فراهم آورده باشد، شما می توانید نام اپلیکیشن را در صفحه نتایج مشاهده کنید. اگر برای اولین بار است که می خواهید اپلیکیشن های موبایل را روی مک دانلود کنید، ابتدا باید اعتبار خود را با استفاده از سنسور اثر انگشت TouchID یا به وسیله شناسه کلمه عبور اپل ثابت کنید، تا دکمه Get برای شما ظاهر شود. آیکون ابر نشان می دهد که اپلیکیشن مورد نظر، قبلا روی یکی از دستگاه های شما دانلود شده است و دیگر به اعتبارسنجی نیازی نیست.

در هر صورت، روی گزینه Get یا Download کلیک کنید (آیکون ابر شکل) تا فرایند دانلود آغاز شود.

پس از نصب اپلیکیشن آیپد یا آیفون روی مک، روی دکمه Open کلیک کنید. در این صورت، اپلیکیشن در پنجره انحصاری خود باز شده و همانند تمام برنامه های ساخته شده برای مک، به اجرا در می آید.

پس از بستن اپ استور، بعدها می توانید اپلیکیشن آیفون یا آیپد مورد نظر را در Launchpad (یا به وسیله جستجوی اسپات لایت) پیدا کرده و آن را اجرا کنید. متاسفانه تا این لحظه، هیچ لپ تاپ مک با صفحه لمسی تولید نشده است. بنابراین شما باید با استفاده از ترک پد، ماوس یا صفحه کلید، با اپلیکیشن یا بازی دانلود شده روی سیستم خود تعامل برقرار کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا