توییتر قبل از آغاز رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا برچسب زنی به توئیت های حاوی اطلاعات غلط و گمراه کننده را آغاز کرده بود و این کار را حتی در مورد توئیت های دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا انجام داده بود. حالا توییتر یک گام به جلو نهاده و در صورت بازتوییت یا لایک زدن چنین توییت هایی توسط دیگر کاربران به آنها هشدار می‌دهد.

در صورتی که کاربران توییتر برای چنین کاری اقدام کنند پنجره‌ای باز می‌شود و پیامی از حساب کاربری پشتیبان توئیتر به نمایش درمی‌آید. در این پیام تصریح شده که برچسب زدن توئیت های غلط وجلوگیری از بازنشر آنها موجب کاهش 29 درصدی انتشار اخبار جعلی شده است. جین مانچون وونگ، محقق تجربه کاربران از ویژگی‌های جدید یک برنامه، عملکرد گسترده این قابلیت را در اوایل این ماه کشف کرد. توییت‌هایی که وی آن‌ها را برررسی کرد مربوط به انتخابات آمریکا بود و هشداری را نشان می‌داد که می گوید: ممکن است منابع رسمی هنگام توییت شدن نتایج را به طور رسمی اعلام نکرده باشند.

یک هفته پس از روز انتخابات، توییتر فاش کرد که از 27 اکتبر تا 11 نوامبر 300،000 توییت را  با برچسب گمراه کننده مشخص کرده است. از میان همه این موارد، امکان بازتوییت یا حتی پسندیدن  456 مورد به طور کامل مسدود شده بود و قبل از مشاهده هم یک هشدار به کاربران نشان داده می‌شد. این شرکت می‌گوید تلاش‌هایش منجر به کاهش 29 درصدی توییت های نقل شده حاوی اطلاعات گمراه کننده شده است. این هفته قابلیت گسترش این ویژگی در وب و iOS برای همه کاربران در سراسر جهان وجود دارد. در حالی که کاربران آندرویدی در هفته‌های آینده شاهد شروع به کار این قابلیت خواهند بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *