فناوری

اپل قصد دارد تا سال 2030 تمام محصولات خود را کربن خنثی کند

در سال 2017، اپل مقر خود را به Apple Park شبیه سفینه فضایی منتقل کرد، که به لطف نصب گسترده 17 مگاوات پنل های خورشیدی بر روی سقف پردیس، 100 درصد از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کند. عناصر طراحی هوشمندانه دیگری مانند استفاده از تهویه طبیعی برای 9 ماه از سال به جای استفاده از گرمایش یا تهویه مطبوع وجود دارد.

با توجه به اینکه دفتر مرکزی اپل در حال حاضر کربن خنثی بوده، این شرکت اکنون در حال انجام همین کار با شرکای تولیدی خود است. آنها در حال حاضر از 13.7 گیگاوات برق تجدیدپذیر استفاده می کنند که 30 درصد نسبت به سال 2022 افزایش یافته است. تنها در سال گذشته برنامه انرژی پاک تامین‌کننده اپل به جلوگیری از انتشار 17.4 میلیون تن CO2 کمک کرد که معادل حذف 3.8 میلیون خودرو از جاده‌ها است.

هدف این است که تا سال 2030 هر محصول اپل از نظر کربن خنثی شود. برای به نتیجه رساندن آن، این شرکت با 250 تامین کننده در 28 کشور همکاری می کند تا به منابع انرژی سبز روی آورد که مجموعاً بیش از 20 گیگاوات خواهد بود. اپل برنامه Green Bond خود را در سال 2016 با سرمایه گذاری 4.7 میلیارد دلاری آغاز کرد. هدف آن تسریع در پذیرش فن آوری های تولید و بازیافت کم کربن و کربن خنثی است. به عنوان مثال یکی از دستاوردهای آن تولید آلومینیوم بدون کربن است.

تا امروز بیش از 3.2 میلیارد دلار پرداخت شده است. گرین باندز پروژه هایی مانند IP Radian Solar در شهرستان براون تگزاس را تامین مالی کرده که اخیراً تولید 320 مگاوات را آغاز کرده است. به طور مشابه، این برنامه بودجه یک باتری در مقیاس کاربردی را در پروژه خورشیدی فلت کالیفرنیا در مونتری، کالیفرنیا تامین کرد. این می تواند تا 240 مگاوات ساعت برق تجدید پذیر را ذخیره کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا