سامسونگ به تازگی از کابین دیجیتال خود با نام Digital Cockpit برای ماشین های هوشمند رونمایی کرده است. کابین Digital Cockpit 2021 از فناوری خودروی هارمن پشتیبانی می کند و دارای چندین صفحه نمایش در داخل و خارج از خودرو، قابلیت های ایمنی پیشرفته، اتصال فوق العاده سریع 5G و یک تجربه کاربری راحت و همه جانبه است.

با انتشار کابین Digital Cockpit 2021، سامسونگ آرزو می کند که اتومبیل های متصل فقط به حمل و نقل محدود نشوند بلکه به یک مکان زندگی راحت برای هر کاربر و مسافر تبدیل شوند. صفحه نمایش بزرگ داشبورد داخل اتومبیل به پنل QLED مجهز می شود، در حالی که یک پنل OLED کنسول مرکزی را کنترل می کند. داشبورد همچنین یک نمایشگر خارجی (در جلوپنجره جلو) را شامل می شود که هشدارها و اعلان ها را برای عابران پیاده فراهم می کند، و این توسط یک صفحه MicroLED تأمین می شود.

داشبورد کاکپیت دیجیتال دارای رسانه ها و حالت های بازی اختصاصی است که یک تجربه سرگرمی همهجانبه را ایجاد می کند. یک حالت رسانه اختصاصی، تمام صفحه روی داشبورد را نشان می دهد و فرمان را از بین می برد. وقتی سیستم در حالت Gaming است، دو بلندگوی استریو از پشتی صندلی بیرون می آیند تا یک تجربه صوتی همه جانبه را ارائه دهند.

علاوه بر این ، یک Creator Studio وجود دارد که امکان ویرایش سریع عکس ها و فیلم ها را در حین حرکت به کاربران می دهد. یک صفحه بزرگ نیز روی صندلی عقب قرار دارد که به کاربران کمک می کند تا از حالت افقی و حالت عمودی تعویض شوند. مسافران در اتومبیل متصل می توانند از طریق تلفن های هوشمند گلکسی یا تبلت خود با استفاده از Wireless DeX به این صفحه دسترسی پیدا کنند تا آن را به یک ایستگاه کاری تلفن همراه تبدیل کنند.

سیستم ایمنی Digital Cockpit ترکیبی از دوربین های 360 درجه و یادگیری عمیق در اطمینان از ایمنی مسافر و عابر پیاده است. چهار دوربین 360 درجه خارج از اتومبیل به شناسایی وسایل نقلیه اطراف و عابران پیاده کمک می کند و با استفاده از یک الگوریتم یادگیری عمیق، آمار و هشدارهای اضافی را هنگام حرکت ماشین نشان می دهد. Digital Cockpit نسل بعدی همچنین از Samsung Health برخوردار است که با Galaxy Watch همگام سازی می شود و داده های مهم سلامتی و تناسب اندام احساسی مانند انرژی، احساسات و استرس راننده را فراهم می کند. وقتی راننده خسته به نظر می رسد، ماشین متصل به راننده توصیه می کند کمی استراحت کند.

وقتی عابران پیاده در جلوی ماشین تشخیص داده می شوند، با استفاده از بلندگوها و صفحه بیرونی هشدار داده می شوند. عملکرد آینه دید عقب توسط یک صفحه نمایش شناور در بالای شیشه جلو اتومبیل انجام می شود. صفحه شناور همچنین اطلاعات مختلف مربوط به رانندگی و آب و هوا و همچنین اعلان هایی مانند اخبار محلی و امتیازات ورزشی را نشان می دهد.

کابین Digital Cockpit 2021 از جدیدترین پردازنده Exynos Auto V9 سامسونگ با قابلیت اتصال 5G ، GPS و اتصال Wi-Fi پشتیبانی می کند. از مودم 5G کوالکام و آنتن های شکل دهنده پرتو برای سرعت های فوق العاده سریع اینترنت حتی وقتی ماشین متصل در حرکت پرسرعت است. این سخت افزار می تواند سیستم عامل های Android و Linux را به طور همزمان اجرا کند. با این حال این شرکت جدول زمانی برای واقعی سازی Digital Cockpit 2021 ارائه نکرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *