گوناگون

مجوز راه اندازی کارخانه 270 میلیون دلاری فاکسکان در ویتنام

دولت ویتنام به فاکسکان مجوز راه اندازی کارخانه خود به ارزش 270 میلیون دلار را داده است. طبق گزارش جدید، سایت جدید لپ تاپ و تبلت تولید می کند. براساس گزارش رویترز، کارخانه جدید توسط Fukang Technology توسعه داده خواهد شد و در شمال استان باک گیانگ واقع شده است. طبق بیانیه دولت محلی مسئولیت تولید حداکثر 8 میلیون واحد در سال را بر عهده خواهد داشت.

فاکسکان تکنولوژی، تامین کننده شناخته شده اپل، پیش از این حدود 1.5 میلیارد دلار در ویتنام سرمایه گذاری کرده و قصد دارد بیش از 10 هزار کارگر محلی دیگر را در این سال استخدام کند. علاوه بر این، گزارش های محلی همچنین نشان می دهد که فاکسکان قصد دارد 1.3 میلیارد دلار اضافی در استان Thanh Hoa، واقع در جنوب هانوی، سرمایه گذاری کند. از طریق سایت جدید، این شرکت در تلاش است تا مونتاژ برخی از آیپد و مک بوک ها را تغییر دهد. این اقدام همچنین پس از آن صورت می گیرد که اپل تصمیم گرفت تنوع زنجیره تأمین خود را به حداقل برساند تا تأثیرات ناشی از تیره شدن روابط آمریکا و چین را به حداقل برساند.

شرکت تایوانی علاوه بر افزایش نیروی کار خود در منطقه، هدف آن افزایش سرمایه 700 میلیون دلاری دیگر نیز در منطقه است. طبق گفته دولت، این سرمایه گذاری مجدداً به کارخانه های محلی آن در ویتنام انجام خواهد شد. به عبارت دیگر، به زودی می توانیم ببینیم که اپل مک بوک و آیپد های ساخته شده در ویتنام در سراسر جهان در گردش هستند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا