شرکت مادر گوگل، آلفابت تأیید کرد که شرکت Loon را متوقف می کند، اقدامی که هدف آن فراهم کردن اتصال اینترنت بی سیم به مناطق دورافتاده جهان از طریق بالون هایی با ارتفاع زیاد است. Alastair Westgarth، مدیر عامل شرکت Loon، گفت که تصمیم به تعطیلی این شرکت به دلیل عدم وجود شرکای مایل و عدم توانایی ایجاد یک مدل تجاری پایدار برای این هدف است.

سال گذشته، این شرکت از راه اندازی ناوگان 35 بالون در کنیا برای ارائه خدمات اینترنتی به منطقه بیش از 50،000 کیلومتر به مشترکان Telekom Kenya خبر داد. اخیراً، این شرکت، استقرار یک سیستم ناوبری جدید را آغاز کرده که قادر است نحوه حرکت بهتر از بالون را نسبت به سیستم ناوبری اصلی به خود بیاموزد.

پیش از راه اندازی اولین پروژه تجاری در کنیا، به کمک کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) پروانه پروژه Loon برای 30 بالون Project Loon جهت پرواز بر فراز پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده مجوز آزمایشی اعطا شده بود. Project Loon که در سال 2012 آغاز به کار کرد، پیش از این بخشی از بخش Google X بود. در سال 2018، در کنار Wing، تجارت پهپادهای غول فناوری، به عنوان یک شرکت مستقل تحت Alphabet تاسیس شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *