گوناگون

اپل در سه ماهه چهارم 2020 از فروش 100 میلیارد دلار عبور کرد

تحلیلگران وال استریت معتقد هستند که فروش شرکت اپل در سه ماهه چهارم سال 2020، از مرز 100 میلیارد دلار عبور می کند. این دوره که با عرضه گوشی های سری آیفون 12 همراه بوده، نقطه عطف جدیدی برای کمپانی کوپرتینویی به شمار می آید. طبق گزارش بیزینس اینسایدر، برآورد فعلی فروش اپل در سه ماهه آخر 102.76 میلیارد دلار است. این تاریخ به دوره سه ماهه ای اشاره می کند که در روز 31 دسامبر سال 2020 به پایان رسیده است، و البته سه ماهه نخست مالی شرکت اپل نیز محسوب می شود. بالاترین تخمین به دست آمده طبق نظر تحلیلگران، فروش 110.21 میلیارد دلاری در فصل پایانی سال گذشته بوده است.

اگر میانگین تخمین 102.76 میلیارد دلاری صحت داشته باشد، می توان گفت که فروش اپل در سه ماهه اخیر سال 2020 حدود 16 درصد نسبت به سال 2019 افزایش یافته است. اپل قصد دارد تا در روز چهارشنبه (27 ژانویه سال 2021) و پس از بسته شدن بازار، نتایج فروش مربوط به سه ماهه اخیر را به طور علنی نمایش دهد.

ناگفته نماند که علاوه بر اپل، انتظار می رود که فروش کمپانی آمازون نیز در این دوره از مرز 100 میلیارد دلار عبور کند. اپل و آمازون تنها دو گروه کوچک از خانواده بزرگ شرکت های آمریکایی به حساب می آیند که از جمله آن ها می توان به والمارت نیز اشاره کرد. طبق گفته تحلیلگران مورنینگ استار، ظاهرا تیم کوک (مدیر عامل اپل) میزان رشد درآمد حاصل از فروختن آیفون 12 را به طور واضح مشخص نکرده، اما سایر محصولات و خدمات اپل از نرخ رشد دو رقمی همراه برخوردار بوده اند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا