در چند سال گذشته، شیائومی یکی از معدود شرکت های موبایلی بوده است که به سرعت فناوری های جدید را ارائه می دهد. به عنوان مثال، Mi MIX گوشی بود که اشتیاق بدون حاشیه را شعله ور می کرد. شیائومی همچنین با معرفی هایی مانند فناوری شارژ بی سیم 80 وات خود ثابت کرده که یکی از پیشگامان فناوری شارژ است. امروزه با معرفی از فناوری Mi Air Charge که امکان شارژ همزمان چندین دستگاه را بدون نیاز به کابل یا پایه شارژ بی سیم دارد، آن را به سطح دیگری از نوآوری رسانده است.

شیائومی می گوید که فناوری ثبت اختراع Mi Air Charge خود از یک دستگاه برج/جعبه مانند ساخته و توسعه یافته که برای ارسال امواج میلیمتر مستقیم به دستگاه از فناوری تبدیل پرتو استفاده می کند. این امواج به نیروی الکتریکی تبدیل شده و دستگاه را شارژ می کند. گفته می شود که این برج دارای 5 آنتن تشخیص فاز است که به آن کمک می کند موقعیت تلفن هوشمند (یا دستگاه سازگار) را در یک اتاق در میلی ثانیه پیدا کند. همچنین دارای 144 آنتن پرتوی شکل است که امواج میلی متر را انتقال می دهد.

شیائومی ویدئوی کوتاهی را منتشر کرده است که فناوری جدید را در عمل نشان می دهد. همچنین این فیلم نگاه بهتری به دستگاه جعبه مانند موجود در پشت این فناوری می دهد. این گوشی خود دارای دو آرایه آنتن شبیه به آنهایی است که در دستگاه شارژ وجود دارد اما اندازه آنها بسیار کوچکتر است. اولین آرایه فانوس دریایی است که با برج شارژ ارتباط برقرار می کند و دیگری آرایه آنتن گیرنده است که از 14 آنتن تشکیل شده و امواج میلی متر را دریافت می کند و سپس از طریق یک مدار خاص به برق تبدیل می شود و برای شارژ دستگاه استفاده می شود.

شیائومی می گوید در حال حاضر، Mi Air Charge Technology از شارژ همزمان چندین دستگاه از را دور با حداکثر توان 5 وات (برای هر دستگاه) پشتیبانی می کند. اگرچه این سرعت بسیار کندتر از فناوری بی سیم 80 وات آن برای گوشی ها است، اما به نظر نمی رسد هدف اصلی شیائومی گوشی ها باشد بلکه دستگاه های کوچکتر و لوازم خانگی است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *