نرم افزار و اینترنت

یوتیوب از ویژگی‌های جدیدی برای ویدیو پلیر خود رونمایی کرد

یوتیوب پس از تولد 17 سالگی خود، رابط کاربری خود را اصلاح کرده و تجربه مشاهده خود را تغییر می دهد. این بروزرسانی شامل یک حالت مشاهده جدید یعنی حالت محیطی (Ambient mode)، یک نسخه تیره‌شده از تم تاریک آن، و چند تغییر در دکمه‌های عمل مانند دکمه‌های اشتراک و لایک در پخش‌کننده ویدیو در دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف است.

بهبودهای رابط کاربری جدید برای موبایل، دسکتاپ و تلویزیون ها در حال آمدن است. گفته می شود که ناوبری را آسان تر می کند و تجربه کاربر را بهبود می بخشد. شایان ذکر است که در حالی که ویژگی‌های جدید شروع به کار کرده‌اند، زمان لازم است تا در هر دستگاهی که کاربر دارد در دسترس باشد. از این رو کاربران باید طی چند هفته آینده شاهد بهبودها باشند.

جالب ترین ویژگی جدیدی که یوتیوب معرفی کرده، جستجوی دقیق برای دستگاه های موبایل است. کاربران می توانند به سادگی روی صفحه فشار داده و نگه دارند یا برای دیدن جدول زمانی تصویری ویدیو، انگشت خود را به سمت بالا بکشند. همچنین می‌توانند با دو انگشت دوبار ضربه بزنند تا یک فصل را رد کنند. یکی دیگر از ویژگی های مفید، Pinch to Zoom است.کاربران می توانند به سادگی بزرگنمایی و کوچکنمایی کنند تا نگاه بهتری به چیزی در دستگاه های iOS و اندروید خود داشته باشند. هنگامی که زوم رها می‌شود، ویدیو محدوده کلوزآپ خود را حفظ می‌کند تا کاربر بتواند بقیه آن را با همان جزئیات تماشا کند.

برای کسانی که از حالت تاریک در دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ استفاده می کنند، یوتیوب حالت Ambient را معرفی کرده است. این اجازه می دهد تا رنگ های ویدیو از پخش کننده بیرون بریزد و جلوه ای نرم و درخشان ایجاد کند. علاوه بر این، اکنون حالت تاریک، حتی بیشتر، در موبایل، دسکتاپ و تلویزیون تاریک‌تر است. جدا از ویژگی های جدید، یوتیوب رابط کاربری Playlist را نیز تغییر داده است.

اکنون رنگ محیط و همچنین جزئیات اضافی در مورد خود لیست پخش را نشان می دهد. تغییرات دیگر عبارتند از بهبود قابلیت استفاده مانند پیوندهای یوتیوب در توضیحات ویدیو اکنون به عنوان دکمه‌های قابل مشاهده نشان داده می‌شوند، در حالی که دکمه‌های اقدام مکرر شامل پسندیدن، اشتراک‌گذاری و دانلود برای به حداقل رساندن درهم‌کاری دوباره طراحی شده‌اند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا