بررسیلپ تاپ

بررسی لپ تاپ گیمینگ اچ پی (Omen 15 (2020

اچ پی با لپ تاپ های سری Omen توانسته به مقبولیت خوبی میان گیمرهای دسکتاپ دست یاید و HP Omen 15 2020 با دوام باتری ماندگار و نمایشگری زیبا عملکرد کلی و انجام بازی عالی را ارائه می دهد. ما در این مطلب، لپ تاپ گیمینگ HP Omen 15 2020 را بررسی خواهیم کرد.

این لپ تاپ جدید را می توان بسته به نیاز خود تا سقف پردازنده Core i7-10750H اینتل خریداری کرد. همچنین می توان آن را به کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2070 Super Max-Q، رم 16 گیگابایتی و حداکثر 1 ترابایت حافظه M.2 PCIe SSD پیکربندی کرد. همچنین نمایشگری 15 اینچی با وضوح 4K دارد.  بعد از خرید دو اسلات برای به ارتقا حافظه رم به راحتی در دسترس هستند و به همین ترتیب دو اسلات M.2 SSD نیز وجود دارد که می توانید برای ارتقا. فضای ذخیره سازی از آنها استفاده کنید.

انتظار می رود که پردازنده های گرافیکی موبایل نسل بعدی RTX 30 انویدیا به زودی به HP Omen 15 ارائه شود، اما در حال حاضر این بهترین پیکربندی موجود از نظر گرافیک است. این پیکربندی با قیمت حدود 1450 دلار در دسترس است. در ادامه فهرست مشخصات فنی این لپ تاپ جدید به شرح زیر می باشد:

  • پردازنده: نسل دهم اینتل Core i7-10750H با 6 هسته و 12 رشته و حداکثر سرعت کلاک 5.0 گیگاهرتز
  • حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4-1933MHz Dual channel
  • کارت گرافیک: NVIDIA RTX 2070 Super Max-Q با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6
  • حافظه ذخیره سازی: 1 ترابایت M.2 PCIe NVMe SSD از نوع Samsung PM981a
  • نمایشگر: 15.6 اینچ، رزولوشن 3840×2160 پیکسل، AMOLED، قابلیت HDR، ضد انعکاس و نرخ رفرش ریت 60 هرتز
  • پورت ها: تاندربولت 3، سه پورت USB-A 3.2، یک پورت HDMI 2.0، رابط مینی دیسپلی پورت 1.4، پورت اترنت، کارت ریدر، جک 3.5 میلیمتری
  • اتصالات: Intel Wi-Fi 6 AX201 و بلوتوث 5
  • باتری: 70.9 وات ساعت، آداپتور 200W AC
  • ابعاد و وزن: 14.09 در 9.44 در 0.89 اینچ، 2.35 کیلوگرم
  • سایر قابلیت ها: کیبورد با نور پس زمینه، تاچ پد Precision، سیستم عامل ویندوز 10، وبکم سلفی 720p

طراحی و ویژگی ها

ظاهر دوباره طراحی شده Omen 15 آن را جایی بین یک لپ تاپ مخصوص بازی و یک اولترابوک قرار می دهد. ماده این لپ تاپ در درجه اول از پلاستیک ساخته شده و  بدون شک قیمت و وزن را پایین می آورد، بنابراین درب آن فلکس دارد. شاسی اصلی بسیار سفت تر است و به نظر می رسد اچ پی از آلومینیوم برای عرشه صفحه کلید و کف دست استفاده کرده است. لوگوی قدیمی Omen با یک یک الماس رنگین کمانی روی درپوش جایگزین شده و پوشش مشکی تخت را به خوبی جبران می کند. تمایل به اثر انگشت و لکه وجود دارد، اما آنها به راحتی پاک می شوند.

به جای لولاهای جمع شده در وسط درب، اکنون برای پایداری بهتر و ظاهر پخته تر، فاصله آنها بیشتر از بیرون است. لولاها فقط با گرفتن کافی برای محکم نگه داشتن درب احساس خوبی دارند، اما نه به اندازه کافی که نتوانید درب آن را با یک دست باز کنید. در زیر لولاها دریچه خروجی وجود دارد که در امتداد لبه پشتی لپ تاپ قرار دارد. در حالی که برخی از لپ تاپ های مخصوص بازی از این فضا برای قرار دادن درگاه ها برای مدیریت آسان تر کابل استفاده می کنند، سیستم خنک کننده فوق العاده اچ پی به اتاق نیاز دارد تا هوای گرم را دفع کند.

در سمت راست لپ تاپ دریچه خروجی کوچکتری وجود دارد که بین برخی از درگاه ها جمع شده است. برای ورودی، یک قسمت برجسته بزرگ در پایین لپ تاپ وجود دارد که در صورت نشسته بودن لپ تاپ روی سطح نرم، از خفه شدن فن ها جلوگیری می کند. برای هر فن اغلب بریدگی کوچکی مشاهده خواهید کرد  اما در اینجا برش زیر مشبک برای خنک شدن اضافی در امتداد لوله های حرارتی ارائه می شود. وزن و ضخامت این لپ تاپ به ترتیب 2.35 کیلوگرم و 22.6 میلیمتر است.

از نظر ابعاد نمی تواند با چیزی مانند Razer Blade رقابت کند، اما هنوز هم به راحتی در کوله پشتی 15 اینچی یا کیف لپ تاپ قرار می گیرد. اچ پی از فضای موجود بر روی شاسی استفاده کرده و دو پورت USB-A ، تاندربولت 3 و Mini DisplayPort در سمت راست و سمت چپ پورت HDMI ،USB-A ،RJ45 Ethernet ، 3.5 میلی متری صدا و یک کارت خوان SD در آن اضافه می کند. اگر در حال راه اندازی یک منطقه بازی دائمی هستید، برای اتصال بهترین لوازم جانبی مخصوص بازی های رایانه ای مشکلی نخواهید داشت.

در حالت نشسته، ظاهر مینیمالیستی لپ تاپ جالب است. استراحتگاه کف دست و ترک پد کمی بالاتر از سطح صفحه کلید بلند شده اند و یک پنجره جلو پنجره سبک نیز در بالای کلیدها قرار دارد. بلندگوها همچنین در امتداد لبه های زاویه دار جلوی لپ تاپ قرار می گیرند. دوربین جلوی 720p در بالای نمایشگر، حتی در شرایط کم نور نیز به طرز شگفت انگیزی خوب است.

به طور کلی، خطوط مستقیم لپ تاپ، آرم های کم رنگ و رنگ مشکی تخت همه به ظاهری کمک می کند که می تواند در یک ایستگاه مخصوص بازی یا یک محیط اداری قرار گیرد. برای به حداکثر رساندن خنک کننده حرارتی، از فضا بصورت هوشمندانه استفاده شده است و مجموعه ای جامع از درگاه ها برای اتصال لوازم جانبی وجود دارد.

کیبورد و ترک پد

اچ پی هنگام برنامه ریزی برای چیدمان صفحه کلید، از فضای موجود به بهترین نحو استفاده کرد. کلیدها از یک طرف به طرف دیگر کشیده می شوند و فقط کمی فضای در دو طرف آن وجود دارد. این کلیدهای کوچکتر به اچ پی اجازه می دهد مجموعه ای از کلیدهای جهت دار را اضافه کند که بسیار خوب است.

همچنین، کلیدها کمی خسته کننده هستند و گرچه ممکن است برای بعضی ها چیز کمی باشد، اما از کمبود نور RGB تعجب کردم. نور پس زمینه سفید بسیار روشن است، و خواندن آن را در اتاق نشیمن تاریک من آسان می کند. همچنین کلیدهای اختصاصی برای Omen Gaming Hub و ماشین حساب وجود دارد. دکمه پاور در کنار کلید F12 قرار دارد تا آن را با بقیه قسمت ها مطابقت دهد.

صفحه لمسی 2.9 در 4.5 اینچی Precision هنگام مرور صفحات وب و انجام حرکات چند لمسی، مانند بزرگنمایی فشار دادن، پیمایش دو انگشت و ضربه زدن سه انگشتی، پاسخ سریعی را ارائه می دهد. جایی که صفحه لمسی خیلی پاسخگو نیست، زمانی است که من نیاز به کلیک راست یا چپ داشتم.

صفحه نمایش

نمایشگر 15 اینچی 4K AMOLED این لپ تاپ، حتی بدون فعال بودن HDR، رنگ و کنتراست روشنی از خود نشان می دهد. نمایشگر این لپ تاپ دارای رزولوشن 3840×2160 پیکسل و نرخ رفرش ریت 60 هزتز است. حاشیه نمایشگر این لپ تاپ باریک شده و در حالی که به دلیل نسبت ابعاد 16: 9 هنوز یک چانه قابل توجه در زیر نمایشگر وجود دارد، صفحه نمایش آن به اندازه کافی بزرگ و درخشان است.

با اندازه گیری دقت رنگ با رنگ سنج SpyderX Pro، نتایج بسیار خوبی را مشاهده شد. این نمایشگر با پوشش 100 درصد sRGB و 95 درصد AdobeRGB و 100 درصد DCI-P3 همراه بوده، روشنایی 534 نیت به بالا را ارائه می دهد. با توجه به اینکه شما فقط می توانید گزینه صفحه نمایش 4K را با پردازنده گرافیکی RTX 2070 Super Max-Q داشته باشید، اچ پی احتمالاً تصمیم داشته این پیکربندی را به سمت کسانی که بازی می کنند و با کارهای طراحی و توسعه تخصصی سر و کار دارند، تنظیم کند.

اچ پی همچنین سه گزینه نمایشگر FHD را ارائه می دهد که بدون شک برای افرادی که می خواهند از بازی های AAA با تنظیمات حداکثر در بازی لذت ببرند، بهتر است. می توانید نرخ تازه سازی 144 هرتز یا 300 هرتز با روشنایی 300 نیت را انتخاب کنید. همچنین یک صفحه نمایش استاندارد FHD بدون نرخ تازه سازی درج شده است که اگر گیمری هستید که FPS را جدی می گیرد، احتمالاً نباید از آن اجتناب کنید.

بازده و عمر باتری

عملکرد کلی Omen 15 عالی است. این لپ تاپ می تواند بدون سر و صدای زیاد فن خود را خنک نگه دارد و عمر باتری به طور شگفت انگیزی خوب است. حتی با نمایشگر 4K و پردازنده گرافیکی RTX 2070 Super Max-Q، باتری Omen 15 با قدرت 70.9 وات ساعت یک و 18 دقیقه در تست بازی PCMark دوام آورد. این با روشنایی حدود 50 درصد و حداکثر عملکرد بود.

درمورد تست دفتری PCMark این لپ تاپ، سه ساعت و 40 دقیقه به طول انجامید. این اعداد نزدیک به لمس کاری نیستند که اولترابوک های مدرن می توانند انجام دهند، اما برای یک لپ تاپ مخصوص بازی، این نتایج بالاتر از حد متوسط است. انتخاب یک نمایشگر FHD و پردازنده و کارت گرافیکی کمتر بدون داشتن حالت عملکرد ترکیبی داخلی بدون شک باعث افزایش این اعداد خواهد شد.

اچ پی نرم افزار Omen Gaming Hub برای کنترل دستگاه ارائه کرده که همراه با افزونه های فراوان، مانند بازی از راه دور، مربیگری مبتنی بر هوش مصنوعی برای برخی از بازی ها، گالری دسکتاپ و کتابخانه بازی ها، بررسی شناسایی سیستم با فشار دادن یک دکمه است. کم کاری پردازنده و همچنین تنظیم عملکرد کلی در اینجا امکان پذیر است. یک تقویت کننده شبکه به شما امکان می دهد نرم افزار ها و بازی ها را در اولویت اول قرار دهید، اگر درگیر اترنت نباشید. و در نهایت، سوئیچ کننده گرافیک به شما امکان انتخاب گرافیک ترکیبی و مجزا را می دهد.

در صورتیکه برای کارهای معمولی خود از لپ تاپ استفاده می کنید، حالت ترکیبی تنها در صورت نیاز GPU را فعال می کند، در غیر این صورت، گرافیک های یکپارچه اینتل برای حفظ عمر باتری کار را بر عهده می گیرند. اگر برای حل کار بهره وری نشسته اید ، حالت ترکیبی تنها در صورت نیاز GPU را فعال می کند. در غیر این صورت، گرافیک های یکپارچه اینتل برای حفظ عمر باتری کار را بر عهده می گیرند. از طرف دیگر، می توانید لپ تاپ را طوری تنظیم کنید که همیشه از گرافیک NVIDIA استفاده کند، عمر باتری را کاهش دهد اما عملکرد را در سراسر صفحه افزایش دهد.

Omen 15 دارای یک سیستم خنک کننده با دو فن و ورودی بزرگ و دریچه هایی است که در قسمت پشتی شاسی و همچنین کمی در سمت راست قرار گرفته است. این مورد به فن ها اجازه می دهد تا هوای کافی بگیرند تا سخت افزار بازی را به اندازه کافی خنک نگه دارند و بتوانند در حد بالقوه خود عمل کنند.

جمع بندی

لپ تاپ Omen 15 با SSD سریع سامسونگ، نمایشگر خیره کننده، عمر باتری خوب، سخت افزار با عملکرد عالی و کیفیت ساخت کلی، می تواند گزینه خوبی برای گیمرها باشد. به لطف حافظه رم دوگانه و دو اسلات SSD M.2، لپ تاپ به راحتی قابل ارتقا است و حتی در زیر بار نیز خنک و نسبتاً ساکت است.واحدی که آزمایش کردم در بالاترین گزینه های پیکربندی Omen 15 قرار دارد، اما هنوز هم هزینه آن کمتر از مدل معمولی Razer Blade 15 است. حتی اگر با یک گزینه ارزان قیمت Omen 15 خریداری کنید، از خنک کننده و طراحی عالی برخوردار خواهید شد.

منبع
windowscentral
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا