وسایل نقلیه خودران به تدریج در سراسر جهان جای خود را به دست می آورند که با استقرار روزافزون فناوری 5G پیش می رود. با ادامه رشد ارتباطات 5G، انتظار می رود شاهد استارتاپ ها و خودروسازان بیشتری با خودروهای خودران آماده تجاری مانند AutoX’s باشیم. در همین راستا، مایکروسافت غول فناوری و نیروگاه رایانش ابری از همکاری با خودروساز آلمانی فولکس واگن برای تولید خودروهای خودران خبر داده است. این مشارکت از تخصص مایکروسافت در فناوری ابری برای پیگیری سریع توسعه مدل خودران فولکس واگن استفاده خواهد کرد.

فولکس واگن و مایکروسافت قبلاً مشارکتی ایجاد کرده بودند که شاهد بودیم این خودروساز فناوری کلاد مایکروسافت را برای اتومبیل های متصل به کار می گیرد. فولکس واگن صرفاً گسترش فناوری کلود مایکروسافت را به وسایل نقلیه کاملاً خودران گسترش می دهد. با استفاده از پلتفرم رایانه ای Azure Cloud مایکروسافت، این خودروساز امیدوار است که یک Platform Automated Driving (ADP) را توسعه دهد که می تواند نقطه اتکای توسعه بیشتر در زمینه سیستم های رانندگی خودکار باشد.

Microsoft Azure بازوی پیشرفته و قدرتمند رایانش ابری مایکروسافت است. این بازوی مایکروسافت مجموعه ای از خدمات و راه حل ها را ارائه می دهد که به طور فزاینده ای موثرتر می شوند، زیرا بسیاری از سازمان ها و مشاغل منابع مهم خود را برای امنیت، سرعت و تطبیق پذیری بیشتر به کلاد انتقال می دهند. فولکس واگن به داده های عظیم مورد نیاز برای توسعه سیستم های خودران خود در چارچوب بسترهای نرم افزاری رانندگی مستقل پی برده بود و با همکاری مایکروسافت، این شرکت قادر خواهد بود تا چرخه توسعه سیستم های رانندگی خودکار را از ماه به هفته افزایش دهد، و از این طریق می توان از قابلیت های محاسباتی و داده های فناوری ابر مایکروسافت استفاده کرد. فناوری های موجود از طریق سرویس های ابری می تواند نقطه عطفی در ردیابی سریع توسعه رانندگی خودکار و استقرار بعدی آن در جاده های عمومی در سال های آینده باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *