گوناگون

اسکوترهای برقی Voi مجهز به هوش مصنوعی برای کاهش برخورد با عابرپیاده

تقاضا برای اسکوترهای برقی در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است، که توسط عوامل مختلفی، از جمله تمایل تعداد بیشتری از افراد به انتخاب گزینه های سبز با کاهش اثر کربن، وضعیت بی نظم ترافیک در بسیاری از شهرها و بحران COVID-19 می توان اشاره کرد. گرچه این اسکوترهای برقی با چالش های خاصی به ویژه برخورد با عابران پیاده، که منجر به جراحات سواری و عابر پیاده شده، رو به رو هستند.

در پاسخ به برخی اوقات افزایش برخوردها، اکنون تولیدکنندگان اسکوتر الکترونیکی از فناوری هوش مصنوعی (AI) استقبال کرده تا اساساً اسکوتر الکترونیکی را به یک اسکوتر هوشمند و پاسخگو تبدیل کنند. اکنون یک شرکت سوئدی به نام Voi با همکاری لونا از جمهوری ایرلند در حال توسعه سیستمی از دوربین ها و سنسورها است که با استفاده از هوش مصنوعی به درستی می توان تشخیص داد که یک اسکوتر روی چه سطحی سوار است و همچنین وجود عابران پیاده در نزدیکی خودش را تشخیص دهد.

سپس از اطلاعات در لحظه برای هشدار دادن به سوارکار یا حتی انجام برخی اقدامات برای جلوگیری از برخورد قریب الوقوع استفاده می کند. این می تواند سرعت را کم کند، صدای سریع را به گوش برساند و غیره. Voi آزمایش هایی را در زمینه اسکوترهای الکترونیکی مجهز به فناوری Luna در مناطقی از انگلیس آغاز کرده که نتیجه آن بسیار چشمگیر بوده است. این شرکت امیدوار است که روند آزمایش را برای تحت پوشش قرار دادن شهرهای بیشتری افزایش دهد، زیرا اصرار دارد الگوریتم هوش مصنوعی بتواند با شهرهای جدید سازگار شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا