اوایل این هفته، هواوی اولین پروژه خانه هوشمند خود را در کنگره جهانی موبایل شانگهای 2021 شروع به کار کرد. پروژه جدید از مفهوم اصلی طراحی ساخت خانه های هوشمند توسط این شرکت پیروی می کند. در جریان رویداد MWC شانگهای 2021، این شرکت در مجموع مساحتی 550 مترمربع را به نمایش گذاشت که شامل نصب اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق کار، سالن ورزشی خانگی، اتاق سرگرمی و گاراژ بود. این پیکربندی ها از فناوری های بی سیم ساخته شده از محصولات هواوی استفاده می کنند. این شامل گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی، تبلت ها، ساعت های هوشمند، بلندگوهای هوشمند و رنج تلویزیون Vision نیز می باشد. پروژه خانه هوشمند شامل محصولاتی است که با شرکای اکوسیستم هواوی تلفیق شده است.

هدف از این پروژه ارائه “تجربه خانه هوشمند راحت، هوشمند و همهجانبه” به مشتریان است. بعلاوه، پروژه خانه هوشمند بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی زندگی یکپارچه هوش مصنوعی مارک تجاری را نشان می دهد، که شامل فناوری های نوآورانه مانند HiLink ،HarmonyOS و HiCar جدید می باشد. به عبارت دیگر، نمونه اولیه فعلی اساساً همان چیزی است که یک خانه هوشمند می تواند در دوره اینترنت اشیا باشد.

این شرکت با به نمایش گذاشتن اتاق نشیمن، جایی که فقط با چند کلمه می توان دستیار هوشمند را بیدار کرد و حالت Back Home را فعال کرد، این مسئله را نشان داد. این حالت ضمن روشن شدن چراغ های گرم و بستن پرده ها، تهویه هوا و دستگاه تصفیه هوا را روشن می کند. به همین ترتیب، آشپزخانه نیز به صورت بی سیم متصل خواهد شد و دارای محصولی است که از HarmonyOS پشتیبانی می کند. به محض اتصال این لوازم خانگی به یک شبکه مشترک در خانه، می توان این محصولات را از طریق گوشی هوشمند آنها کنترل کرد.

هواوی همچنین یک اتاق مطالعه و اتاق نشیمن/سرگرمی را به نمایش گذاشته، جایی که می توان به ترتیب یک لپ تاپ MatePad Pro و تلویزیون 65 اینچ 4K Vision را مشاهده کرد. ترکیبات پوشیدنی این شرکت مانند Watch GT 2 Pro همچنین برای فعالیت های مرتبط با سلامتی و ردیابی در سالن بدنسازی ارائه می شود. هنگام ورود به گاراژ، درب اتومبیل می تواند مستقیماً از طریق گوشی های شما باز شود و می تواند با سایر اپلیکیشن های موبایل و خدمات مانند موسیقی و ناوبری همگام شود.

به گفته هواوی، خانه هوشمند صرفاً افزودن محصولات بیشتر اینترنت اشیا نیست، بلکه هدف آن چگونگی اتصال این دستگاه ها و تشکیل “دنیای مجازی” است. به عبارت دیگر، هدف آن ساختن افزودنی حواس انسان و در عین حال بهبود است، ضمن اینکه با ایجاد “مجموعه ای از دستورات صوتی و حسی بصری” نحوه تعامل کاربران با این دستگاه ها را نیز بهبود می بخشد. در حال حاضر، این برند بیش از 800 شریک در پلتفرم HiLink خود دارد که بیش از 220 میلیون دستگاه اینترنت اشیا را تحت پوشش خود قرار می دهد و هدف آن ارائه بیش از 40 مارک اصلی برای ارائه 100 میلیون محصول مبتنی بر HarmonyOS به خانواده ها است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *