گوناگون

همکاری سامسونگ و تسلا برای تولید تراشه های 5 نانومتر خودروهای خودران

سامسونگ در تلاش است تا به یک رهبر در بازار چیپست تبدیل شود و به نظر می رسد به آرامی در حال پیشرفت است. با خارج شدن هواوی از بازار، حداقل در حال حاضر، این شرکت کره جنوبی فرصتی برای نشان دادن آن دارد و به نظر می رسد که این کار را انجام می دهد.

طبق آخرین گزارش منتشر شده از کره، سامسونگ و تسلا دست به دست هم داده اند تا تراشه هایی با استفاده از فرایند تولید 5 نانومتری برای خودروهای خودران تولید کنند. با گسترش مداوم و افزایش استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و کمبود چیپست در بازار به دلیل همه گیری COVID-19، این غول کره ای این فرصت را دید و تجارت نیمه هادی خود را در خودرو گسترش داده است.

گزارش شده است که این چیپست در مرحله تحقیق و توسعه (R&D) در Samsung Foundry Division قرار دارد و بر روی خودروهای مستقل تسلا نصب می شود. همانطور که گفته شد، این فرآیند با استفاده از فرایند ماورا بنفش افراطی 5 نانومتری (EUV) ساخته می شود که فقط چند شرکت سامسونگ و TSMC قادر به انجام آن هستند.

سامسونگ در حال حاضر شریک تسلا برای تولید تراشه های خودران فعلی این شرکت برای رایانه های سخت افزاری 3.0 است. اما تراشه ای که در حال حاضر استفاده می شود با استفاده از فناوری 14 نانومتری تولید شده است. غول کره ای اخیراً ساختار سازمانی خود را دوباره سازماندهی کرده و مقداری نیروی انسانی را در سیستم کمک رانندگی پیشرفته (ADAS) که بر فناوری رانندگی خودران متمرکز است، جابجا می کند. اگر این پیشرفت جدید سامسونگ و تسلا به نتیجه برسد، سامسونگ می تواند تهدید بزرگی برای TSMC باشد، که سال گذشته نیز با تراشه 7 نانومتری وارد این بخش شد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا