گوناگون

طراحی سریعترین سیستم تولیدکننده اعداد تصادفی مبتنی بر لیزر

تیمی از دانشمندان بین المللی لیزری را تولید کرده اند که می تواند در هر ثانیه 254 تریلیون رقم تصادفی تولید کند، که بیش از صدها برابر سریعتر از کامپیوترهای مبتنی بر تولیدکننده اعداد تصادفی RNG عمل می کند. اگرچه هزاران سال است که تولید اعداد تصادفی وجود دارد، اما از آنجا که اساس رمزنگاری بوده، در محاسبات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

با وجود دستگاه های آنلاین بیشتر از هر زمان دیگر، نیاز به رمزگذاری سریعتر که می تواند بازیگران بد را از بین ببرد، بسیار مهمتر شده است. به نشانه نیاز غالب به RNG در فناوری مدرن، گوگل برتری آشکار رایانه کوانتومی 53 کوبیت خود را با استفاده از یک مشکل RNG به نمایش گذاشت. به همین دلیل سیستم جدید می تواند تغییر دهنده بازی باشد: این می تواند 250 ترابایت بیت تصادفی در هر ثانیه تولید کند.

در حقیقت ، سرعت آن چنان سریع بود که تیم طراحی برای ثبت خروجی آن با استفاده از یک دوربین پرسرعت تلاش می کردند. به گفته محققان، سیستم آنها ژنراتورهای اعداد تصادفی فیزیکی را هم از نظر سرعت و هم از طریق توانایی ایجاد همزمان بسیاری از بیت استریم ها فراهم می کند. به گزارش ساینس نیوز، در اختراع جدید از یک لیزر کوچک به طول فقط یک میلی متر استفاده شده که قبل از خروج از دستگاه، بین آینه های واقع در دو انتهای حفره ساعت شنی شکل نور را برمی گرداند.

برخلاف سیستم های قبلی مبتنی بر لیزر، روند جدید می تواند بسیاری از حالت های نوری را به طور همزمان تقویت کند. این ها با یکدیگر تداخل می کنند تا نوسانات شدت سریعی را که تیم با دوربین ضبط کرده، ایجاد کند، که منجر می شود تا شدت نور را در هر تریلیونمین ثانیه در 254 نقطه در سراسر پرتو اندازه گیری کند. سیستم تولید اعداد تصادفی جدید به طور مشترک توسط محققان دانشگاه فنی Nanyang، سنگاپور (NTU سنگاپور)، دانشگاه ییل و کالج ترینیتی دوبلین طراحی شده و در NTU ساخته شده است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا