موبایل و تبلت

عملکرد متوسط دوربین گلکسی S21 اولترا در بررسی های DxOMark

سایت DxOMark سرانجام نتایج بررسی های دوربین سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا (نسخه اگزینوس) را منتشر کرد و طبق اطلاعات، از عملکرد پایین آن نسبت به رقبای خود حکایت دارد. گل سرسبد جدید سری S سامسونگ، گلکسی اس 21 اولترا، با طراحی به روز شده و یکسری پیشرفت ها در سخت افزار ارائه می شود.

این گوشی جدید مجهز به تراشه اختصاصی جدید اگزینوس 2100 بوده و همچنین اولین دستگاه خارج از سری نوت این شرکت است که پشتیبانی قلم S-Pen را ارائه می دهد. صفحه نمایش بزرگ و درخشان 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2x با نسبت ابعاد 20:9 به لطف وضوح تصویر 3200 در 1440 پیکسل و رفرش ریت تطبیق پذیر 120 هرتز، تجربه صفحه نمایش عالی برای هر نوع تولید محتوا را ارایه می کند. در بخش دوربین، Galaxy S21 Ultra با پیشرفت سخت افزاری عمده ای نسبت به مدل قبلی S20 Ultra روبرو شده است – که می توان به وجود یک لنز 70 میلی متری از عکاسی میان برد، به همراه یک دوربین تله پریسکوپی 240 میلی متری با امکان زوم دوربرد (تقریبا) 10 برابر اپتیکال اشاره کرد.

دوربین این دستگاه، شامل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی در اندازه 1/1.33 اینچی، اندازه هر پیکسل برابر 0.8 میکرومتر، لنز با فاصله کانونی معادل 26 میلی متر و دیافراگم f/1.8، به همراه لرزشگیر اپتیکال OIS و فوکس PDAF است. همچنین دوربین اولتراواید از سنسور 12 مگاپیکسلی 1/2.55 اینچی با اندازه هر پیکسل 1.4 میکرومتر و دیافراگم f/2.2 همراه با فوکس AF دوگانه و پیکسل بهره می برد. همچنین دو سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی نیز همراهی می کنند.

در کمال تعجب، تیم DxOMark امتیاز کلی 121 را به دوربین گلکسی اس 21 اولترا اعطا کردند که در دو بخش عکس برداری و فیلم برداری به ترتیب امتیازات 128 و 98 را کسب کرده است. همچنین در بخش بزرگنمایی نیز امتیاز 76 را دریافت کرد. در بخش عکس، نوردهی هدف معمولاً دقیق و دامنه دینامیکی گسترده است و جزئیات خوبی را در هر دو قسمت برجسته و سایه قاب نشان می دهد. پردازش HDR، با تفاوت محسوسی بین عکس های متوالی از همان صحنه، می تواند کمی ناپایدار باشد.

رنگ در هنگام عکسبرداری در سطح مناسب نور دلپذیر به نظر می رسد و رنگ پوست خوب است اما در نور کم میزان اشباع کاهش می یابد. سیستم فوکوس خودکار در صحنه های کم نور و کنتراست بالا نیز کند می شود، اما در غیر این صورت دستگاه بیشتر تصاویر با فوکوس دقیق ارائه می دهد. هنگام عکسبرداری در فضای بسته و در نور کم، جزئیات ریز به طور محسوسی از بین می رود. در همان زمان، نویز تقریباً در همه تصاویر، حتی تصاویر ضبط شده در نور شدید، قابل مشاهده است.

عملکرد اولتراواید به نمره 76 زوم کمک می کند. دوربین فوق عریض یک میدان دید گسترده را ارائه می دهد، اما مانند دوربین عریض اولیه، نویز روی کیفیت تصویر تأثیر منفی می گذارد. لنز تله کاملاً مطابق با انتظاراتی نیست که با استقبال چشمگیر از تنظیمات دو تله به نظر می رسد. سطح جزئیات در سراسر محدوده زوم تله نسبتاً کم است و دارای مصنوعات بافتی و تلفیقی غیرطبیعی است.

در بخش ویدیو، سامسونگ با رقبای مستقیم خود برای فیلمبرداری در یک سطح نیست و با دستگاه های کمی قدیمی تر و ارزان تر مانند هواوی P40 و گوگل پیکسل 4a مطابقت دارد. از طرف مثبت، نوردهی دینامیک و پایدار نسبتاً گسترده است به شرطی که در نور کم ضبط نکنید. فوکوس خودکار معمولاً وضوح را حفظ می کند و به لطف نرخ فریم 60 فریم در ثانیه، حرکت عمدتا خوب و روان به نظر می رسد. با این حال، سطح جزئیات ثبت شده نسبت به دستگاه های رقیب به طور محسوسی کمتر بوده و با مصنوعات “بافت متحرک” که اغلب قابل مشاهده همراه می باشد. برای بررسی کامل دوربین این گوشی به صفحه سایت DxOMark مراجعه کنید.

منبع
dxomark
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا