مایکروسافت به عنوان بخشی از Patch Tuesday مارس 2021، به روزرسانی KB5000802 را برای دستگاه های دارای ویندوز 10 نسخه 20H2، نسخه 2004 و حتی نسخه 21H1 در کانال بتا در دسترس قرار داد. در حالی که هدف این به روزرسانی رسیدگی به مسائل مربوط به امنیت بود، بلافاصله پس از عرضه، برخی از کاربران گزارش دادن صفحه آبی مرگ (BSoD) را شروع کردند.

طبق گفته مایکروسافت، صفحه آبی هنگام ایجاد نسخه چاپی از برخی برنامه ها به دلیل خطای APC_INDEX_MISMATCH ایجاد می شود. بسیاری از کاربران گفته اند که این خطا می تواند هنگام چاپ هر چیزی از چاپگرها و هنگام تلاش برای ارسال کار چاپ از نوت پد، آفیس و سایر نرم افزارها رخ دهد. مایکروسافت از مشکلات پیش‌آمده و نمایش ارور صفحه آبی باخبر است و حتی صفحه مخصوص پشتیبانی آن برای ویندوز 10را هم ایجاد کرده؛  البته مشکل هنوز برطرف نشده است و فعلا باید منتظر بمانیم. مایکروسافت در حال بررسی مشکل است به‌زودی اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر می‌کند.

با این حال، در راهنمای ویندوز 10، مراحل حذف به روزرسانی KB5000802 را در صورتی که باعث بروز اشکال در سیستم کنترل رایانه شما می شود، به شما ارائه خواهیم کرد. علاوه بر این، اگر به روزرسانی را نصب نکرده اید، ما همچنین مراحل جلوگیری از دانلود و نصب خودکار این وصله توسط دستگاه را شرح خواهیم داد.

نحوه حذف به روزرسانی KB5000802 از ویندوز 10

برای حذف به روزرسانی KB5000802 جهت رفع مشکلات صفحه آبی هنگام چاپ در ویندوز 10، ابتدا برنامه Settings را باز کنید. بر روی گزینه Update & Security کلیک و سپس روی گزینه Windows Update کلیک کنید.

در گام بعد، روی دکمه View update history کلیک کنید. سپس گزینه Uninstall updates کلیک کنید و و در پنجره باز شده آپدیت Security Update for Microsoft Windows (KB5000802) را انتخاب و گزینه Uninstall را کلیک کنید.

سپس گزینه Yes را کلیک و بعد گزینه Restart now را انتخاب کنید تا سیستم شما مجدد راه اندازی شود. پس از اتمام این مراحل، به روزرسانی حذف می شود و دستگاه شما به نسخه قبلی باز می گردد و مشکلات احتمالی این نسخه را برطرف می کند.

این اشکال چاپی همچنین بر نسخه های قدیمی تر، از جمله ویندوز 10 نسخه 1909 با به روزرسانی KB5000808، نسخه 1809 با به روزرسانی KB5000822 و نسخه 1803 با به روزرسانی KB5000809 تأثیر دارد. اگر اتفاقاً از یکی از این نسخه های قدیمی استفاده می کنید، می توانید از مراحل بالا برای کاهش مشکل استفاده کنید.

چگونه از بروزرسانی KB5000802 در ویندوز 10 بگذریم

اگر هنوز به روزرسانی نصب نشده است، مکث به روزرسانی های خودکار می تواند از نصب خودکار به روزرسانی اشکال جلوگیری کند تا اینکه یک رفع دائمی انجام شود.

برای رد کردن به روزرسانی KB5000802، کافیست Settings ویندوز را باز کرده و به مسیر Update & Security > Windows Update بروید. در پنجره باز شده روی دکمه Advanced options کلیک کنید.

در بخش “Pause updates”، از منوی کشویی “Pause until” استفاده کرده و آخرین تاریخ موجود را انتخاب کنید.

پس از اتمام مراحل ، Windows Update دیگر سعی در نصب به روزرسانی های تجمعی تا تاریخ تعیین شده در تنظیمات ندارد. در حالی که استفاده از رایانه بدون به روزرسانی تعمیر و نگهداری و امنیت توصیه نمی شود، با این حال می توانید Windows Update را با استفاده از Local Group Policy Editor و Registry غیرفعال کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *