صوتی و تصویری

نسل بعدی اپل TV با پشتیبانی از محتوای 120 هرتز

گفته می شود که اواخر این ماه اپل میزبان یک رویداد خواهد بود، که انتظار می رود از iPad Pro جدید و چند مورد دیگر رونمایی کند. در کنار آیپد، احتمال عرضه اپل تی وی جدید نیز وجود دارد. گزارش شده است که این محصول نسل بعدی با تراشه به روز شده و فضای ذخیره سازی برای پخش بهتر در دسترس است. اکنون، 9to5mac شواهد پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120 هرتز را در مدل آینده Apple TV 2021 پیدا کرده است.

طبق گزارش، شواهدی از پشتیبانی با نرخ تازه سازی جدید در آخرین کد بتا tvOS 14.5 یافت شده است. یعنی عباراتی مانند “120Hz” و “support120Hz” در آخرین ساخت به PineBoard tvOS اضافه شده اند. با این حال، اگر به یاد بیاورید، Apple TV که در حال حاضر فروش می رود، فقط تا 4K دارای ویدیو با پشتیبانی از 60 هرتز است. همچنین، دارای پورت HDMI 2.0 است که نمی تواند از نظر فنی محتوای 120 هرتز را نمایش دهد.

البته موردی که باید به آن اشاره کنیم این است که، تلوزیون شما نیز باید از نرخ بروزرسانی 120 هرتز پشتیبانی کند و داشتن Apple TV به تنهایی به شما امکان استفاده از نرخ بروزرسانی 120 هرتز را نخواهد داد. به همین منتظور در صورتی که به فکر بروزرسانی اپل تی وی خود به نسخه جدیدتر برای استفاده از این قابلیت هستید، باید تلوزیون خود را نیز به مدل‌های خاص با این نرخ بروزرسانی ارتقا دهید. متاسفانه در حال  حاضر مشخص نیست چه زمان اپل از نسخه جدید این محصول رونمایی خواهد کرد اما به احتمال زیاد در کنار این محصول، شاهد حضور ریموت جدید Apple TV نیز باشیم.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا