نرم افزار و اینترنت

قابلیت لینک کردن بخشی خاص از متن سایت در گوگل کروم 90

گوگل به تازگی نسخه جدید مرورگر کروم 90 را با ویژگی های و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار داده است. این ویژگی جدید به کاربران اجازه می دهد تا به بخشی از متن خاصی از سایت را لینک بدهند. قابلیت لینک دادن به بخشی از متن ابتدا به شکل یک افزونه به نام Link to Text Fragment سال گذشته عرضه شده بود. اما حالا از کروم 90 این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد.

طبق گزارش سایت ورج، این ویژگی هنوز در دسترس کاربران عمومی قرار نگرفته است. اما طبق پست Kayce Hawkins مدیر محصول گوگل، این ویژگی دقیقاً مانند افزونه مرورگر کار می کند:

وقتی که به سایت مراجعه کردید، متن مورد نظرتان را برای ایجاد لینک، برجسته کرده، راست کلیک کنید، و گزینه copy link to highlight را انتخاب کنید. لینک کپی شده علامت # را در انتهای خود خواهد داشت. حالا با ارسال این لینک برای دوستانتان می‌توانید آنها را به همان بخش نشان شده متن هدایت کنید. اگر این گزینه را در منوی کلیک راست خود نداشتید باید منتظر بمانید. این قابلیت به‌صورت خودکار و به مرور برای همه کاربران فعال خواهد شد.

گوگل می‌گوید قابلیت لینک دادن به بخشی از متن در حال حاضر برای برخی کاربران ویندوز و اندروید فعال است. این قابلیت همچنین قرار است به نسخه iOS مرورگر گوگل کروم نیز بیاید.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا