یکی از ویژگی های جدیدی که در Android 12 Developer Preview 3 ظاهر شده، تنظیماتی به نام “Extra Dim” است که توسط Droid-Life مشاهده شده است. Extra Dim باعث می‌شود روشنایی صفحه‌نمایش از حالت عادی کمتر شود. گوگل پیش‌تر از این قابلیت با عبارت‌های Reduce Bright Colors و Reduce Brightness یاد کرده بود.

به لطف این ویژگی شما می‌توانید کار‌هایی نظیر مطالعه در محیط‌های تاریک را راحت تر انجام دهید. این ویژگی به درد کاربرانی می‌خورد که می‌خواهند صفحه‌‌ی گوشی خود را از آن چیزی که ممکن است، تاریک تر کنند. میانبر قابلیت Extra Dim را می‌توان برای منوی Quick Settings اندروید ایجاد کرد. در غیر این صورت می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings > Accessibility > Extra Dim به قابلیت جدید دسترسی پیدا کنید. کاربران می‌توانند میانبر دیگری تعیین کنند و با استفاده از کلیدهای کنترل شدت صدا به Extra Dim دست یابند.

شما می‌توانید توسط یک اسلایدر اضافی، میزان شدت این ویژگی را کنترل کنید. دقت کنید که این اسلایدر از اسلایدر اصلی کنترل صفحه مجزا خواهد بود. به لطف این ویژگی شما می‌توانید از آسیب بیشتر به چشمان خود در محیط‌های تاریک، جلوگیری کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *