نرم افزار و اینترنت

انتشار آپدیت macOS 11.3 با وصله امنیتی گسترده و ایموجی جدید

اپل به تازگی آپدیت macOS 11.3 را در کنار iOS 14.5 منتشر کرد. احتمالاً ارزش دارد Mac خود را هرچه زودتر در آن به روز کنید – نه تنها به این دلیل که با برخی از ویژگی های جدید، از جمله پیشرفت در اجرای برنامه های iPhone و iPad در Mac M1 و به روزرسانی های Apple Music و Podcasts همراه است، بلکه یک نقص امنیتی عمده را نیز برطرف می کند.

طبق گزارشات منتشر شده، همچنین رفع چندین باگ اشاره کرد که یکی از آنها، امکان دور زدن مکانیزم‌های امنیتی مک را فراهم می‌کرد که اپل آن را برطرف کرده است. در حالیکه سیستم ضد بدافزار داخلی اپل در صورت آگاهی اپل از برنامه های مخرب، می تواند برنامه های مخرب را مسدود کند، شرکت نرم افزاری سازمانی Jamf شواهدی یافت که نشان می دهد نقص امنیتی توسط مهاجمان مورد سو استفاده قرار گرفته است. اپل همچنین مجموعه ای از اصلاحات امنیتی دیگر را که با آخرین به روزرسانی در صفحه به روزرسانی امنیتی آن ارائه شده است، شرح می دهد. Catalina و Mojave همچنین برای کسانی که هنوز به Big Sur آپدیت نشده اند، وصله های امنیتی نیز دریافت کرده اند.

گذشته از به روزرسانی های امنیتی، یکی از بزرگترین پیشرفت های جدید در 11.3 (حداقل برای دارندگان Mac M1)، امکان تغییر اندازه پنجره های برنامه iPhone و iPad است. اپل همچنین پشتیبانی صفحه کلید، ماوس و پد لمسی را برای بازی هایی که با کنترلرها سازگار هستند، اضافه کرد. اپل همچنین پخش خودکار را به برنامه Music اضافه کرده است – این ویژگی بسته به روحیه شما عالی یا آزار دهنده است. اپلیکیشن های News و Podcasts همچنین صفحاتی را برای سهولت استفاده در آنها صفحات جدیدی طراحی کرده اند. از دیگر قابلیت‌های این نسخه می‌توان به پشتیبانی از ایرتگ، ایموجی‌های جدید، گزینه‌های بیشتر برای سیری اشاره کرد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا