فناوری

با فناوری LaMDA گوگل اسیستنت مکالمه طبیعی تری خواهد داشت

گوگل در جریان رویداد I/O خود از فناوری LaMDA رونمایی کرد. این یک هوش مصنوعی فوق‌العاده قدرتمند است که به کاربران اجازه می‌دهد یک گفت‌و‌گوی کاملا طبیعی با ماشین داشته باشند.  البته گوگل برای نمایش قابلیت‌های این فناوری گفتگوی طبیعی، از گفتگوی غیرطبیعی و عجیب بین انسان و سیاره پلوتو، یا بین انسان و یک موشک کاغذی استفاده کرد.

اگر دقت کنید، بین دستیارهای صوتی هوشمند، گوگل اسیستنت بسیار قدرتمند بوده و در واقع می‌توان گفت به نوعی بهتر از سایرین است. این نشان می‌دهد عملکرد گوگل در توسعه‌ یک دستیار صوتی بهتر از رقبا بوده و حالا می‌بینیم این عملکرد خوب با ورود فناوری جدیدی تحت عنوان LaMDA بسیار بهتر هم شده است.

فناوری LaMDA با هدف بهبود گفت‌و‌گوی طبیعی بین انسان و ماشین طراحی شده است. به این صورت که شاید شما موضوع مکالمه را کاملا تغییر دهید اما مشکلی پیش نخواهد آمد، چرا که ماشین پا به پای شما پیش می‌آید؛ بدون اینکه وقفه یا اختلالی در فرایند گفت‌و‌گو به‌وجود بیاید. نکته‌ جالب اینجاست که گوگل برای نمایش توانایی LaMDA از آن در قالب سیاره‌ی پلوتو و حتی یک موشک کاغذی استفاده کرد. بدیهی است آنچه اهمیت بالایی داشت، اشیا نبودند، بلکه درک بالا و عجیب این هوش مصنوعی بود که به بهترین شکل ممکن سؤالات و موضوعات گفت‌و‌گو را درک می‌کرد و بهترین پاسخ ممکن را ارائه می‌داد.

طبق گفته‌های گوگل، LaMDA به این صورت طراحی و آموزش داده شده که می‌تواند گفت‌و‌گوی آزاد را با سایر شکل‌های زبانی (سایر متون) تشخیص دهد. به همین خاطر می‌تواند همیشه پاسخی منطقی برای پرسش‌های پیش‌بینی نشده‌ی کاربران داشته باشد. فناوری LaMDA هنوز در هیچ محصولی به‌شکل عملیاتی فعال نشده اما به‌زودی در اسیستنت، جستجوی گوگل و پلتفرم کار اشتراکی گوگل یعنی Workspace به‌کار گرفته خواهد شد.

منبع
androidcentral
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا