نرم افزار و اینترنت

امکان استفاده از وِیژگی Nearby Share گوگل در کروم بوک ها فراهم شد

در ماه آگوست گذشته، گوگل Nearby Share را معرفی کرد. در آن زمان، شما فقط می توانستید از این ویژگی در دستگاه های انتخابی اندروید استفاده کنید، اما گوگل قول داد که در نهایت آن را به کروم بوک بیاورد. اکنون، تقریباً یک سال بعد، این شرکت شروع به کار Nearby Share با کروم اواس را اعلام کرده است.

همانند نسخه اندروید ویژگی، Nearby Share on Chrome OS می تواند پرونده ها را از طریق بلوتوث، بلوتوث LE ،WebRTC یا WiFi همتابه‌همتا ارسال کند و به شما امکان می دهد تا از پروتکل حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت استفاده کنید. همچنین شما فقط به ارسال فایل بین دستگاه های سیستم عامل کروم محدود نمی شوید. در منوی تنظیمات در Connected devices (دستگاه های متصل) می توانید تغییر دهید چه کسی می تواند کروم بوک شما را در نزدیکی آن ببیند.

با Chrome OS 91، گوگل دو ویژگی جدید دیگر را نیز اضافه می کند. با گرفتن یک صفحه از اندروید، اپلیکیشن های موجود در شبکه راه انداز اکنون یک نشان دایره ای را ارائه می دهند تا به شما بگویند چه زمانی اعلان فعال دارند. خوشبختانه، آنها شماره ای را نشان نمی دهند و شما می توانید با مراجعه به بخش اعلان ها از منوی تنظیمات سریع، آنها را خاموش کنید.

در همین حال، در برنامه Files، ضامن جدیدی پیدا خواهید کرد که به شما امکان می دهد اسناد Google Docs ،Sheets و Slides را برای دسترسی آفلاین ذخیره کنید. هنگامی که از این ویژگی استفاده کردید، در کنار فایلی که می توانید مشاهده و ویرایش کنید، در صورت عدم اتصال به اینترنت، یک نماد علامت گذاری را مشاهده خواهید کرد. این شرکت می گوید از اواخر ماه جاری شروع به فعال کردن ضامن آفلاین می کند. آخرین و نه مهمترین، مجموعه جدیدی از تصاویر پس زمینه “Imaginary” است که توسط هنرمند Leo Natsume ایجاد شده است تا بتوانید از آنها برای شخصی سازی سیستم عامل کروم استفاده کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا