امروز هوآوی در جریان رویداد عرضه محصولات خود، جدیدترین نسخه HarmonyOS، سیستم عامل جدید خود را که سعی در متحد کردن اکوسیستم دستگاه های هوشمند دارد، معرفی کرد. HarmonyOS بر روی انواع دستگاه ها از جمله گوشی های هوشمند، پوشیدنی ها، تلویزیون های هوشمند و موارد دیگر اجرا خواهد شد.

در حقیقت، هواوی می گوید نسخه دوم سیستم عامل هارمونی می تواند روی دستگاه هایی با کمتر از 128 کیلوبایت رم کار کند، بنابراین تقریباً هر دستگاه هوشمندی ممکن است بتواند روی سیستم عامل کار کند. در حین نمایش، هواوی با تأکید بر اتصال بین دستگاه های فعال شده توسط هارمونی اواس، گفت انواع دستگاه ها گرد هم می آیند و یک “ابر دستگاه” را تشکیل می دهند. به عنوان مثال، ممکن است بتوانید از گوشی یا ساعت هوشمند برای کنترل دوربین یا پهپاد استفاده کنید، یا می توانید تماس ویدیویی را از گوشی خود به تلویزیون Huawei Vision منتقل کنید. پخش موسیقی همچنین می تواند به راحتی از یک دستگاه به دستگاه دیگر و غیره منتقل شود.

این شرکت نمونه‌ای از ارتباط موبایل با رایانه را به نمایش گذاشت که در این نمونه روی رایانه از ویندوز استفاده می‌شد. هواوی برای ارتباط کامپیوترها با هارمونی پلاگینی ساخته که ارتباط عمیق‌تر بین دستگاه‌ها را ممکن می‌کند. بنابراین به جای استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی روی رایانه می‌توانید با یک مرورگر فایل به فایل‌های موبایل خود دسترسی پیدا کنید.

هرچند این فراتر از دستگاه های هوشمند معمولی است که ممکن است به آن فکر کنید. سیستم عامل هارمونی می تواند با مواردی مانند اجاق های هوشمند و یخچال ها کار کند و اتصال بین دستگاه ها در آنجا همچنان مفید است. با ضربه زدن روی یخچال می توانید دمای یخچال خود را با استفاده از گوشی بررسی کنید یا با انجام همان کار تایمر را برای اجاق تنظیم کنید. همه چیز در مورد اتصال و ایجاد ویژگی های میان دستگاه در سیستم عامل است.

هدف سیستم عامل هارمونی این است که یک سیستم عامل کاملاً میان دستگاهی باشد، بنابراین می توانید کارهایی مانند انتقال کارها از مدیر وظیفه روی تلفن به تبلت متصل را انجام دهید و همان جا را که متوقف کرده اید، ادامه دهید. همچنین قابلیتی به نام Service Widgets نیز وجود دارد که خدمات متنوعی را بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشنی، به عنوان بخشی از اکوسیستم به صورت بومی فراهم می کند. به عنوان مثال می توانید برای خرید بلیط روی گوشی یا تماشای ترمینال حمل و نقل عمومی ضربه بزنید.

خارج از ویژگی ها، هواوی می گوید که سیستم عامل هارمونی سریعتر از EMUI مبتنی بر اندروید و سایر سیستم عامل های رقیب است. هواوی از ویژگی هایی استفاده کرده که وقتی فضای ذخیره سازی گوشی شما تقریباً پر است، باعث کاهش عملکرد و سریعتر خواندن و نوشتن می شود. هواوی می‌گوید آن‌ها از فناوری جدیدی به نام DGraphicEngine استفاده کرده‌اند که توان رندر گوشی‌ها را افزایش می‌دهد. این فناوری با زمان‌بندی هوشمند وظایف رندرینگ را بین GPU و CPU تقسیم می‌کند تا بار سنگین پردازشی متعادل شود. این شرکت مدعی است که سیستم عامل آن‌ها از انجام تسک‌های رندرینگ تکراری نیز خودداری می‌کند، بنابراین عملکرد سیستم در هنگام بازی‌ها بیشتر شده و مصرف باتری کاهش می‌یابد.

سیستم عامل هارمونی طراحی شده تا بدون اثرگذاری روی عملکرد دستگاه‌ها، اپلیکیشن‌ها را در پس‌زمینه نگه دارد. این شرکت در زمینه حریم خصوصی هم می‌گوید از چندین مرجع معتبر تاییدیه گرفته است. نسخه دوم سیستم عامل هارمونی به‌زودی عرضه می‌شود. یکی از اولین دستگاه‌هایی که از این سیستم عامل بهره می‌برد، هواوی واچ 3 و نسل جدید تبلت‌های میت پد است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *