نرم افزار و اینترنت

اپل افزونه های وب سافاری را به آیفون و آیپد می آورد

همراه با انبوهی از به روزرسانی های حریم خصوصی، اپل روز گذشته در جریان WWDC 2021 از ویژگی های بیشتری برای سافاری خبر داد. از جمله این موارد این است که افزونه های وب را به نسخه سافاری آیپد و آیفون ارائه می دهد.

مدیریت تب ها و پنجره ها به لطف نوار تب و گروه های تب بازطراحی شده، آسان تر خواهد بود. تب ها جمع و جورتر هستند و برای اطلاعات بیشتر در مورد صفحه وب فعال می توانید روی نوار آدرس ضربه بزنید. برای مرتب کردن کمی کارها، نوار تب ها، نوار ابزار و قسمت جستجو را در یک فضا ترکیب می کند. همچنین همان رنگ صفحه وب مورد استفاده شما برای تکمیل ظاهر جدید را به خود اختصاص داده است.

از لحاظ ظاهری، گروه های تب مانند بوکمارک های فعال عمل کرده و به کاهش آشفتگی کمک می کنند. شما آنها را در نوار کناری سمت چپ Mac پیدا خواهید کرد، به علاوه آنها در همه دستگاه های شما همگام سازی می شوند و شما می توانید گروه های تب را با دیگران به اشتراک بگذارید. در iOS 15، نوار تب اصلاح شده به طور مشابه عمل می کند و در پایین صفحه ظاهر می شود. با یک ضربه نشان داده می شود و وقتی شروع به پیمایش می کنید، آیفون دوباره آن را پنهان می کند. این ابزار جدید همچنین به شما امکان سوئپ کردن برگه های مختلف از نوار را نیز می دهد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا