نرم افزار و اینترنت

اکنون در تلگرام می توانید پیام صوتی و تصویری یک بار مصرف ارسال کنید

پس از به‌روزرسانی ژانویه، تلگرام اکنون به شما امکان می‌دهد پیام‌های صوتی و تصویری یک‌بار مصرف ارسال کنید که پس از پخش، حذف می‌شوند. این زودگذری به شما امکان می‌دهد بهتر از یک مکالمه واقعی تقلید کنید، جایی که فقط یک بار چیزی را می‌گویید و طرف مقابل نمی‌تواند به آن گوش دهد.

برای ضبط پیام‌های یک بار مشاهده، باید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا ضبط قفل شود و سپس قبل از ارسال روی نماد مشاهده یکبار بزنید. وقتی گیرنده پیام‌ها را دریافت می‌کند، یک عدد 1 کوچک نشان می‌دهد که یک پیام یک بار مصرف است و پس از پخش، نمی‌توان آن را متوقف یا برگرداند و پس از اتمام ناپدید می‌شود. در حالی که این بسیار جالب به نظر می رسد، باید بدانید که هیچ چیزی مانع از ضبط پیام برای گوش دادن مجدد به آن در آینده نمی شود.

یکی دیگر از تغییرات جدید در آخرین به روز رسانی، امکان مشاهده زمان دقیق باز شدن پیام ها در چت های 1 به 1 است. می توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را برای این ویژگی بر اساس وضعیت آخرین حضور خود تنظیم کنید. اگر آخرین زمان بازدید خود را برای کاربران خاصی پنهان کنید، می توانید وضعیت خواندن خود را نیز از این افراد پنهان کنید. برای اینکه ببینید پیام شما چه زمانی خوانده شده، کافیست روی آن کلیک کنید و در بالای پنجره بازشو بخوانید.

از دیگر تغییرات جدید برای کاربران رایگان تلگرام می‌توان به طراحی جدید مخاطبین اشتراک‌گذاری شده، پیام‌های ویدیویی بهبودیافته در iOS با کیفیت ویدیوی واضح‌تر، تعویض سریع‌تر دوربین جلو و عقب و کاهش لرزش دوربین اشاره کرد. برای کاربران macOS نیز 15 نماد در آن برنامه گنجانده شده تا با تم شما مطابقت داشته باشد و در داک برجسته شود.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا