گجت و پوشیدنی

مقایسه مشخصات هواوی واچ 3 با سامسونگ گلکسی واچ 3

هواوی به تازگی HarmonyOS 2.0 را عرضه کرده است؛ سیستم عاملی که نه تنها در گوشی های هوشمند بلکه روی کل اکوسیستم از جمله دستگاه های پوشیدنی قابل نصب است. در واقع، هواوی واچ 3 که به تازگی معرفی شده، HarmonyOS 2.0 را اجرا می کند. آیا نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی هواوی، این محصول را به ساعت بهتر از گلکسی واچ 3 تبدیل کرده است؟ در ادامه نگاهی اجمالی به تفاوت مشخصات  این دو پوشیدنی بدون Wear OS خواهیم انداخت. 

مدل هواوی واچ 3 سامسونگ گلکسی واچ 3
ابعاد و وزن 46.2 در 46.2 در 12.2 میلیمتر, 54 گرم 46.2 در 45 در 11.1 میلیمتر, از 43 گرم تا 53.8 گرم
نمایشگر 1.43 اینچ دایره ای, 466 در 466 پیکسل, 326ppi, امولد 1.4 اینچ دایره ای , 360 در 360 پیکسل, امولد
پردازنده Hisilicon Hi6262 اگزینوس 9110
حافظه 2 گیگابایت رم, 16 گیگابایت 1 گیگابایت رم, 8 گیگابایت
نرم افزار هارمونی اواس 2.0 تایزن اواس
اتصالات Wi-Fi 802.11 b/g/n, Bluetooth 5.2 Wi-Fi 802.11 b/g/n, Bluetooth 5.0
حالت ورزشی بیش از 100 40
باتری 450 میلی آمپر ساعت 340 میلی آمپر ساعت
سایر ویژگی ها GPS، شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، قطب نما، فشار سنج، دماسنج، ضد آب تا 5 متر، شارژ بی سیم، eSIM GPS، شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، فشار سنج، ضد آب، سنسور SpO2، سامسونگ پی، شارژ بی سیم، eSIM، شیشه چرخان، ECG

طراحی و کیفیت ساخت

هواوی واچ 3 و سامسونگ گلکسی واچ 3 از لحاظ زیبایی تفاوت چندانی ندارند. اگر عاشق طراحی های مینیمالیستی هستید، هواوی واچ 3 را به دلیل نسبت صفحه به بدنه بالاتر دوست داشتنی است. اما اگر داشتن قابلیت استفاده بهتر و ساعت مچی پیشرفته را ترجیح می دهید، ممکن است گلکسی واچ 3 را به دلیل حاشیه چرخان که بیشتر در هنگام مرور از طریق رابط کاربر بسیار مفید باشد، بیشتر دوست خواهید داشت. هواوی واچ 3 از پنل جلو شیشه ای، پشت سرامیکی و قاب فولاد ضد زنگ ساخته شده است. با گلکسی واچ 3، شما یک قاب فولاد ضد زنگ (316L) یا یک قاب تیتانیوم، و همچنین یک جلو شیشه ای محافظت شده توسط کورنینگ گوریلا گلس DX دریافت می کنید. هر دو ساعت هوشمند ضد آب هستند: گلکسی واچ 3 دارای گواهینامه IP68 بوده که باعث می شود 50 متر در برابر آب مقاوم باشد و هواوی واچ 3 نیز همینطور است. گلکسی واچ 3 نازک تر است زیرا باتری کمتری را در خود جای می دهد و حتی سبک تر است، که باعث زیبایی و زیبایی بیشتر آن می شود.

صفحه نمایش

هواوی واچ 3 و گلکسی واچ 3 با نمایشگرهای بسیار خوبی ارائه می شوند: آنها پنل های AMOLED با اندازه های 1.43 و 1.4 اینچ هستند که رنگ های زنده و سیاه های عمیق را نشان می دهند. هواوی واچ 3 دارای وضوح بالاتر با 466 در 466 پیکسل بوده، بنابراین از سطح تعریف بالاتری برخوردار است. به همین دلیل است که در مقایسه نمایشگر برنده می شود. اما حاشیه چرخشی گلکسی واچ 3 پیمایش رابط کاربری را آسان می کند. در هر حالت، یک صفحه لمسی دریافت می کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، هواوی واچ 3 حاشیه های باریک تری در اطراف نمایشگر دارد.

سخت افزار و نرم افزار

هواوی واچ 3 از سخت افزار قدرتمندتری نسبت به گلکسی واچ 3 برخوردار است. این ساعت دارای 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است، در حالی که شما فقط یک گیگابایت رم و 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی در گلکسی واچ 3 دریافت می کنید. بهترین سیستم عامل بین HarmonyOS 2.0 و Tizen OS کدام یک است؟ گفتن آن هنوز خیلی زود است زیرا HarmonyOS 2.0 به طور رسمی رسمی شد و هیچ کس فرصتی برای آزمایش کامل آن نداشت. توجه داشته باشید که HarmonyOS 2.0 در حال حاضر یک سیستم عامل است که نه تنها در بازار چین بلکه در بازار جهانی نیز وجود دارد. گلکسی واچ 3 در سطح جهانی نیز فروخته می شود و همراه با سیستم عامل تایزن ارائه می شود که از چندین برنامه جهانی در دسترس پشتیبانی می کند، از جمله خدمات پرداخت سامسونگ پی. هواوی واچ 3 از حالت های ورزشی بسیار بیشتری نسبت به گلکسی واچ 3 پشتیبانی می کند.

سنسورها و اتصالات

هواوی واچ 3 و سامسونگ گلکسی واچ 3 مجهز به حسگرها و ماژول های زیادی برای ردیابی فعالیت بدنی بهتر از سایر ردیاب های فعالیت هستند. گلکسی واچ 3 در واقع ساعت هوشمند بهتری برای کسانی است که می خواهند سلامتی و تناسب اندام را پایش کنند، زیرا یکی از معدود مواردی است که از عملکرد ECG پشتیبانی می کند. بعلاوه، این توانایی کنترل فشار خون را دارد. از طرف دیگر، هواوی واچ 3 قادر است دمای بدن را با یک دماسنج اندازه گیری کن ، که در مورد Covid-19 مفید است. اما از ویژگی ECG که قطعاً پیشرفته تر بوده، پشتیبانی نمی کند. با این حال، هواوی واچ 3 دستگاه پیشرفته تری برای پایش ورزشی است زیرا از حالت های ورزشی بیشتری پشتیبانی می کند. هر دو ساعت هوشمند دارای GPS، سنسور SpO2 و اتصال eSIM هستند که به شما امکان می دهد از اتصال تلفن همراه بدون سیم کارت فیزیکی در داخل استفاده کنید.

عمر باتری و قیمت

باتری هواوی واچ 3 بسیار بزرگتر از باتری موجود در گلکسی واچ 3 است، به همین دلیل باید عمر باتری بیشتری داشته باشد. ما در مورد 450 میلی آمپر ساعت در مقابل فقط 340 میلی آمپر ساعت صحبت می کنیم. هر دو پوشیدنی از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند. هواوی واچ 3 در بازارهای جهانی 369 یورو/438 دلار قیمت دارد، در حالیکه قیمت سامسونگ گلکسی واچ 3 حدود 279 یورو/332 دلار است. به طور کلی، هواوی واچ 3 به دلیل داشتن باتری بزرگتر، تنظیمات حافظه بهتر، می تواند قابلیت استفاده بهتری داشته باشد. اما با گلکسی واچ 3 می توانید با پرداخت Samsung Pay، آمار ECG و میزان فشار را که ویژگی های بسیار مفید و پیشرفته ای هستند، کنترل کنید.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا