سخت افزار

عرضه شتاب دهنده انویدیا A100 برپایه PCIe و 80 گیگابایت حافظه HBM2E

در جریان رویداد ISC 2021 امسال، انویدیا نسخه جدیدی از شتاب دهنده A100 را به بازار عرضه کند. دو ماه پیش، در ماه نوامبر، انویدیا یک نسخه 80 گیگابایتی HBM2E از شتاب دهنده A100 را در فرم فاکتور اختصاصی SXM2 ارائه کرد. امروز، ما همان گرافیک به روز شده را در کارت استاندارد PCIe دو اسلات استاندارد دریافت می کنیم.

این شتاب دهنده گرافیکی که ظاهری شبیه به کارت‌های گرافیک دمنده دارد، بر روی فرآیند 7 نانومتری تولید شده است. تراشه این کارت گرافیک در کارخانه TSMC تولید شده است. شایان ذکر است که کارت‌های گرافیک آمپر یا همان سری GeForce RTX 30 در لیتوگرافی 8 نانومتری، به دست سامسونگ تولید می‌شوند. جالب است بدانید که با توجه به استفاده از 80 گیگابایت حافظه HBM2، پهنای باند این شتاب دهنده به 2039 گیگابایت در ثانیه می‌رسد که رقمی کم نظیر و مثال زدنی برای یک شتاب دهنده مستقل است.

سرعت مؤثر حافظه این شتاب دهنده 3186 گیگابیت در ثانیه بوده و انویدیا توان حرارتی آن را از 400 به 250 وات کاهش داده است. NVIDIA A100 2021 برای کار در سیستم‌های سازمانی که با برنامه‌هایی سر و کار دارند که حافظه گرافیکی بالایی را طلب می‌کنند بسیار مناسب است.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا