گوناگون

ویرجین گلکتیک با موفقیت ریچارد برانسون را به مرز فضا فرستاد

دومین آزمایش پرواز فضایی سرنشین‌دار ویرجین گلکتیک از نیومکزیکو هم با موفقیت انجام شد و این بار ریچارد برانسون بنیان‌گذار این شرکت توانست برای چند دقیقه بی‌وزنی و منظره‌ زمین از فضا را تجربه کند. شش نفر در این ماموریت که “یونیتی-22” نام دارد، حضور داشتند. اعضای ماموریت یونیتی 22 که در تصویر زیر حضور دارند شامل خلبان دیو مک کی، کوپلین بنت مهندس رهبر عملیات، بت موسس مربی اصلی فضانورد، ریچارد برانسون، سیریشا بندلا معاون تحقیقاتی و خلبان مایکل ماسوچی است.

در این سفر هواپیمای فضایی به جای مدار زمین به ارتفاع 50 مایلی رفت. البته در پروازهای آزمایشی پیشین این وسیله نقلیه فضایی به ارتفاع 55 مایلی زمین نیز رفته بود. طی عملیات مذکور هواپیمای فضایی چند دقیقه بی وزنی را تجربه کرد و بعد به سمت زمین حرکت کرد و فرود آمد. پرواز برانسون 70 ساله و همراهانش از بندر فضایی آمریکا در صحرای نیومکزیک انجام شد. البته شرایط نامساعد آب و هوایی انجام این عملیات را 90 دقیقه به تأخیر انداخت. این دومین باری است که یک پرواز سرنشین‌دار به فضا از قلب آمریکا و منطقه‌ای غیرساحلی انجام می‌شود. ویرجین گلکتیک «بندرگاه فضایی آمریکا» (Spaceport America) را برای برخاست و فرود پروازهای فضایی خود برگزیده است. پیش از این یک پرواز آزمایشی دیگر با دو خلبان همین مسیر را با موفقیت طی کرده بود.

با انجام موفق این آزمایش انتظار ویرجین گلکتیک یک گام مهم در تکمیل پروژه‌ی خط فضایی گردشگری خود برداشت و به یک ثبات نسبی در سفر رفت و برگشت به فضا از روی باند رسید. این شرکت فعالیت خود را از سال 2004  آغاز کرد و طرح «اسپیس‎‌شیپ یک» (SpaceShipOne) آن برنده‌ی جایزه‌ بنیاد «ایکس‌پرایز» (XPrize) انوشه انصاری شده بود که او هم در محل پرواز امروز حضور داشت. ویرجین گلکتیک اکنون برنامه‌های آزمایشی دیگر را تا آغاز سفرهای فضایی اصلی پیش خواهد برد. سفرهایی که هم‌اکنون حدود 600 بلیت آن پیش‌خرید شده است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا