گوناگون

ذخیره ساز انکر Solix شامل سیستم باتری خورشیدی ماژولار است

انکر در رویدادی در شهر نیویورک اعلام کرد که شرکتش با راه‌اندازی خط تولید محصولات انرژی خانگی Solix، از جمله یک سیستم ذخیره‌سازی باتری ماژولار مانند Powerwall، وارد قلمرو تسلا می‌شود. همچنین باتری کوچکتری را برای افرادی که در آپارتمان‌ها و آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند معرفی کرد که می‌توان با پنل‌های خورشیدی موجود در بالکن از آن استفاده کرد.

سیستم باتری ماژولار که قرار است در سال 2024 وارد بازار جهانی شود، از 5 کیلووات ساعت برق (برای اجرای یک خانه با اندازه متوسط برای چند ساعت کافی است) تا 180 کیلووات ساعت مقیاس پذیر خواهد بود که می تواند تقریباً یک هفته انرژی یک خانه را تامین کند. این سیستم طراحی شده تا برق پشتیبان را به تاسیسات خورشیدی موجود و جدید ارائه دهد و انکر قول داده است که سطوح بالایی از ایمنی و دوام را فراهم می کند، این شرکت همچنین نوشته است که با “راه حل آتی شارژ EV” کار خواهد کرد.

این سیستم از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) استفاده می‌کند و در دماهای بین 20- تا 55 درجه سانتیگراد (4- تا 131 فارنهایت) کار می‌کند. علاوه بر این توسط سیستم مدیریت انرژی Anker کنترل می شود و با یک اپلیکیشن در دسترس است. انکر هنوز قیمت بسیار مهم را ارائه نکرده، اما گفت که اطلاعات بیشتری “آخر امسال” در دسترس خواهد بود.

همراه با باتری مدولار، Anker از بسته باتری Solarbank E1600 به عنوان بخشی از سیستم ذخیره انرژی برای آپارتمان ها رونمایی کرد. این شرکت گفت که قرار است در اروپا به فروش برسد، از سیستم پنل خورشیدی بالکن Solix RS40 پیروی می کند که اخیراً راه اندازی شده و با 99 درصد محصولات PV بالکن موجود در بازار سازگار است.  این ماژولار است، در اندازه های 1.6 کیلووات ساعت تا 3.2 کیلووات ساعت (برای چند ساعت انرژی کافی است) موجود است و با اکثر میکرو اینورترها از جمله آنهایی که با پنل های خورشیدی RS40 همراه هستند کار می کند.

هنگامی که آن را به یک پریز برق خانگی استاندارد وصل کنید، هر گونه انرژی اضافی را از پنل های خورشیدی جذب می کند و در صورت قطع شدن شبکه، آن را به خانه برمی گرداند. انکر قول “نصب پنج دقیقه ای DIY” را می دهد و گفت که می تواند از 6000 چرخه شارژ پشتیبانی کند یا میانگین صنعت را دو برابر کند. همچنین می توان آن را از طریق یک برنامه کنترل کرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا