لپ تاپ

رونمایی اچ پی از دستگاه های جدید مبتنی بر کروم اواس

اچ پی دسته دیگری از دستگاه های مجهز به سیستم عامل کروم را معرفی کرد. شاید مهمترین مورد اضافه شده به این مجموعه، آخرین کروم بوک x2 باشد. این محصول جدید یک صفحه کلید قابل جدا شدن باشد، بنابراین می توانید از سیستم به عنوان تبلت استفاده کنید. اچ پی می گوید این اولین کروم بوک تبدیل شونده ای است که از چیپست کوالکام اسنپدراگون 7c استفاده می کند.

در هر صورت تعداد زیادی کروم بوک مجهز به اسنپدراون 7c در بازار وجود ندارد. ایسر چند لپ تاپ مجهز به سیستم عامل کروم با این چیپست عرضه کرده، اما هنوز هم نسبتاً نادر هستند. کروم بوک x2 11 با Universal Stylus Input سازگار است. این دستگاه با هر قلم که از آن استاندارد پشتیبانی کرده، کار می کند، اگرچه قلم HP Wireless Rechargeable USI Certified موجود است.

این کروم بوک دارای صفحه نمایش 11 اینچی با وضوح 2K و نسبت تصویر 3:2 و روشنایی 400 نیت است. پردازنده گرافیکی Adreno 618 از حداکثر رزولوشن 2560 در 1440 در یک نمایشگر خارجی با نرخ تازه سازی 60 هرتز پشتیبانی می کند. این دستگاه همچنین از یک دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی با دید وسیع و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با نمای واقعی و بلندگوهای Bang & Olufsen بهره می برد.

در قسمت اتصال، یک ماژول 4G LTE اختیاری (که از AT&T و T-Mobile در ایالات متحده پشتیبانی می کند)، و همچنین سازگاری WiFi 5 و دو پورت USB-C SuperSpeed وجود دارد. اچ پی ادعا می کند که با یک بار شارژ حداکثر 11 ساعت استفاده خواهید داشت. وزن دستگاه 2.57 پوند بوده و با 8 گیگابایت رم LPDDR4x-2133 مگاهرتز و 64 گیگابایت حافظه eMMC همراه است. میکرو اس دی و سنسور اثر انگشت و همچنین یک پایه محکم برای موقعیت 170 درجه وجود دارد. باندل Chromebook x2 11 به همراه قلم USI از قیمت 600 دلار شروع می شود.

در کنار کروم بوک جدید، اچ پی همچنین از کامپیوتر یکپارچه مبتنی بر سیستم عامل کروم با نام Chromebase 21.5 رونمایی کرد. این آل-این-وان جدید از یک نمایشگر چرخشی فول اچ دی برخوردار است که می تواند 20 درجه به سمت بالا متمایل شود و از جهت افقی به عمودی تغییر حالت دهد. این دستگاه همچنین از پردازنده های Intel Core با حداکثر 256 گیگابایت حافظه SSD و حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم DRAM استفاده می کند. به علاوه شامل دو بلندگوی 5 وات B&O و یک دوربین پنج مگاپیکسلی با سوئیچ حریم خصوصی است که می توان میکروفون را نیز خاموش کرد. قیمت کروم بیس 21.5 از 600 دلار شروع می شود.

علاوه بر این، اچ پی مانیتور دیگری را به مجموعه خود اضافه کرده است. M24fd می تواند به هر لپ تاپ سازگار از طریق USB-C متصل شود و تغذیه کند، هرچند با در نظر گرفتن کروم بوک ها طراحی شده است. صفحه نمایش 23.8 اینچی فول اچ دی همچنین از Eye Ease HP با فناوری Eyesafe استفاده می کند که هدف آن کاهش نور آبی بدون تاثیر بر دقت رنگ است. مانیتور 250 دلاری در ماه اکتبر در دسترس خواهد بود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا