نرم افزار و اینترنت

استیکر جایگزین بالا کشیدن لینک ها در استوری اینستاگرام می شود

همانطور که می‌دانید در حال حاضر برای افزودن لینک وب‌سایت‌های خارجی به استوری خود در اینستاگرام، کاربران باید از قابلیت Swipe-Up (بالا کشیدن) استفاده کنند. اما براساس آنچه اینستاگرام اعلام کرده، کاربران این شبکه اجتماعی محبوب، از این پس به جای بالا کشیدن، از استیکرهای حاوی لینک استفاده خواهند کرد. طراحی این استیکرها به گونه‌ای است که لینکی را در خود جای داده‌اند و با تپ کردن روی آن، کاربر به وب‌سایت‌های مختلف هدایت خواهد شد.

با توجه به اینکه کاربران به راحتی می‌توانند استیکرها را ویرایش و تغییر دهند، اما Swipe-Up قابلیتی غیر قابل ویرایش است، اینستاگرام بهبود تجربه‌ی ساخت استوری و خلاقیت بیشتر در تولید محتوا را از دلایل حذف قابلیت سوایپ آپ عنوان کرد. اینستاگرام، تست این تغییر و به‌روزرسانی را از اوایل تابستان امسال آغاز کرده و در ماه ژوئن نیز این شرکت، به صورت آزمایشی امکان استفاده از استیکرهای حاوی لینک را برای برخی از کاربران فراهم کرد. گفته می‌شود که این ویژگی فعلا در اختیار برخی از افرادی که تعداد دنبال‌کنندگان آنها بیش از 10 هزار نفر بوده، قرار گرفته است.

شاید بتوان مهم‌ترین تفاوت قابلیت‌های Swipe Up و Link Stickers را روش تعامل آن با مخاطبین دانست؛ برخلاف ویژگی سوایپ آپ، بینندگان می‌توانند به استوری‌هایی که از قابلیت Link Stickers استفاده می‌کند، پاسخ دهند. به گفته اینستاگرام، در حال حاضر، این امکان تنها برای کاربرانی فراهم شده که تاکنون از قابلیت سوآیپ استفاده می‌کردند؛ اما این شرکت در تلاش است تا بتواند این قابلیت را در اختیار تمامی‌کاربران این پلتفرم قرار دهد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا