نرم افزار و اینترنت

گوگل اینترنت فوق سریع 20 گیگابیتی با قیمت ماهانه 250 دلار ارائه می دهد

اگر به میزبانی مرکز داده کوچک خود فکر می کنید یا نیاز به پخش همزمان 1333 برنامه Netflix 4K دارید، Google Fiber پاسخ این سوال را دارد. ISP متعلق به آلفابت سرویس 20 گیگابیت بر ثانیه خود را با Wi-Fi 7 در شهرهای منتخب در اوایل سال آینده با قیمت 250 دلار در ماه راه اندازی خواهد کرد.

همانند سایر پیشنهادات گوگل فیبر، سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه متقارن است، بنابراین چه در حال آپلود یا دانلود باشید، آنها را خواهید دید. گوگل اشاره می کند که Wi-Fi 7، که حداکثر سرعت بی سیم 40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد، آنقدر پیشرفته است که حتی هنوز به طور کامل تأیید نشده است.

این سرویس از طریق بخش GFiber Labs گوگل ارائه می‌شود و توسط PON‌های 25G جدید نوکیا (شبکه‌های نوری غیرفعال) که به عنوان بخشی از ارتقاء زیرساخت‌های آخرین مایل نصب شده‌اند، امکان‌پذیر شده است. در حالی که به وضوح گران است، طرح جدید امکان برخی از امکانات جالب را فراهم می کند. به عنوان مثال، گوگل وعده سرعت اینترنت چند گیگ را در چندین طبقه از خانه شما می دهد، به عنوان مثال، به لطف روتر Wi-Fi 7 سفارشی که با Actiontec ایجاد شده است.

این امر می‌تواند به خریداران برنامه‌ای اجازه دهد که قیمت را برای چندین کاربر کاهش دهند – برای مثال، 20 نفر می‌توانند با 12.5 دلار در هر ماه اتصالات 1Gbps داشته باشند. طرح جدید چهار برابر سرعت فیبر الیت 5 گیگابیت بر ثانیه AT&T را با همان 250 دلار در ماه ارائه می دهد. با این حال، مشکل Google Fiber هرگز تکنولوژی یا ارزش پیشنهادی نبوده، بلکه در دسترس بودن، بوده است.

برنامه های 5 گیگابیت بر ثانیه و 8 گیگابیت بر ثانیه این شرکت به تازگی شروع به کار کرده و هنوز هم فقط در چند منطقه در دسترس هستند. در حالی که در برخی از شهرهای بزرگ (سان فرانسیزو، آتلانتا، سن آنتونیو) موجود است، گوگل فیبر به طور قابل توجهی در بازارهای کلیدی مانند شهر نیویورک و لس آنجلس وجود ندارد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا