با توجه به شایعات قبلی، می دانستیم، ویوو روی تراشه پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) خود توسعه یافته کار می کرد که اخیراً به صورت آنلاین فاش شد. بلافاصله پس از آن، معاون ارشد شرکت رسماً تأیید کرد که این شرکت در حال آماده سازی برای عرضه تراشه ISP Vivo V1 است.

امروز، شرکت چینی به طور رسمی اولین تراشه خود توسعه یافته خود را با نام Vivo V1 که یک پردازشگر سیگنال تصویر بوده، پرده برداری کرد. همچنین تأیید شده که گوشی های هوشمند سری Vivo X70 مجهز به این تراشه جدید خواهند بود. برای راه اندازی تراشه جدید Vivo V1، یک تیم 300 نفره بیش از 24 ماه برای تحقیق و توسعه آن کار کردند. و در این راه با تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایل همکاری‌های گسترده‌ای داشتند. ویوو تمام تلاش خود را کرده تا مطمئن شود که Vivo V1 ISP بدون هیچ مشکلی از نظر سازگاری با پردازنده‌های مرکزی کار می‌کند.

این شرکت ادعا می کند که تراشه V1 جدید قدرت محاسباتی بالا، تأخیر کم و مصرف برق کم را ارائه می دهد. همراه با پردازش محاسبات پیچیده با سرعت بالا، می تواند پردازش موازی داده ها مانند GPU و DSP را نیز تکمیل کند. با این حال، این شرکت می افزاید که Vivo V1 نسبت به DSP و CPU حتی در مواقعی که با تعداد زیادی عملیات پیچیده روبرو شده، نسبت بهره وری انرژی نسبت به DSP و بهبود چشمگیری داشته است.

ویوو معماری ذخیره سازی داده و همچنین سرعت خواندن و نوشتن مدارهای داخل تراشه را بهینه سازی کرده تا حداکثر ظرفیت پردازش همزمان را به حداکثر برساند. حافظه کش این تراشه به 32 مگابایت می‌رسد و قابلیت ذخیره‌سازی محلی اطلاعات را دارد. ویوو همچنین با تیم زایس در مورد محدودیت های فنی مانند فرآیند و عملکرد همکاری کرد و لنزهای شیشه ای اکنون می توانند انتقال نور بالا، پراکندگی فوق العاده کم و ثبات حرارتی را ارائه دهند. فرایند کالیبراسیون نوری پویا AOA برای تنظیم کاهش وضوح با خطاهای ضخامت لنز و خطاهای خارج از مرکز لنز استفاده می شود.

این شرکت مستقر در چین همچنین فناوری پوشش SWC را معرفی کرده که تضمین می کند که نور منعکس شده کاملاً سرکوب می شود و بازتاب تا حداقل 0.1 درصد کاهش می یابد، که کیفیت را تا حد زیادی بهبود می بخشد. ویوو و زایس همچنین با 140 عملکرد کارت رنگ و الگوریتم های ماتریس نگاشت رنگ سه بعدی، 262،144 پارامتر را تنظیم کردند تا رنگ دقیق تر شود و پردازش اشباع بیشتر تصفیه شود. در نتیجه، دقت ΔE تقریباً 15.5 درصد افزایش می یابد و رنگ های طبیعی بیشتری به ارمغان می آورد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *