سامسونگ همچنان با سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP1 مرزهای سنسورهای تصویر موبایل را پیش می برد. این سنسور هنوز به سخت افزارهای خرده فروشی راه پیدا نکرده، اما سامسونگ توضیحات و فیلم کوتاهی از آنچه می توانیم انتظار داشته باشیم، را ارائه کرد.

HP1 می تواند مانند چندین سنسور مختلف به لطف الگوریتم demosaicing مبتنی بر یادگیری عمیق عمل کند. همچنین می تواند باینینگ 2×2 پیکسل را انجام دهد، که منجر به وضوح 50 مگاپیکسل با اندازه پیکسل موثر 1.28 میکرون می شود. در این حالت می تواند ویدیوی 8K (با نرخ 30 فریم در ثانیه) با محدوده دید تا حد ممکن کوچک کند.

حالت دیگر با وضوح فوق العاده سنسور فعال می شود – 4×4 binning، یعنی 16 پیکسل سنسور برای ایجاد یک پیکسل تصویر استفاده می شود. این باعث وضوح 12.5 مگاپیکسل با 2.56 میکرون پیکسل شده که بزرگتر از اکثر سنسورهای موجود در بازار است. توانایی عالی جمع آوری نور توسط سیستم های هوشمند مانند Smart-ISO Pro ،Staggered HDR و موارد دیگر افزایش می یابد  که در یک ثانیه به آنها خواهیم رسید.

سنسور 50 مگاپیکسل ایزوسل JN1 پیکسل 0.64 میکرون را پیشگام کرد، بنابراین رابطه خانوادگی با HP1 وجود دارد. به ویژگی های سنسور HP1 برمی گردیم؛ این سنسور از چند نمونه گیری یا Multisampling پشتیبانی کرده، که هر پیکسل را چندین بار می خواند و میانگین خوانش ها را متوسط می کند. HDR مجهز به تصویربرداری کوتاه، نوردهی متوسط و طولانی برای افزایش دامنه پویایی تا 100 دسی بل ارائه می دهد. Smart ISO با ترکیب یک عکس ISO کم و زیاد در یک کار می کند. Smart ISO Pro این قابلیت را برای ضبط ویدیو گسترش می دهد، که به سنسور اجازه می دهد فیلم های HDR را با موشن هنری کمتری ضبط کند.

در نهایت، برای اطمینان از سریع و دقیق بودن فوکوس خودکار، سامسونگ ایزوسل HP1 را به Double Super PD مجهز کرد. پیکسل های فوکوس دارای لنزهای میکرو در بالای خود هستند که آنها را از سایر پیکسل ها متمایز می کند. توجه داشته باشید که Double Super PD متفاوت از فوکوس خودکار Dual Pixel است که در آن هر پیکسل یک پیکسل فوکوس است (GN2 از Dual Pixel Pro استفاده می کند).

هنوز هیچ شرکتی در استفاده از این سنسورها اعلام رسمی نکرده، اما شایعات حاکی از آن است که شیائومی اولین بار در سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ آزمایش کرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *