سخت افزار و نرم افزار جدید در نسل آیفون 13 برخی از ویژگی های جالب دوربین را فعال کرد. به عنوان مثال، حالت سینمایی سعی می کند فوکوس خودکار را روی رک انجام دهد، اما گوشی نقشه عمق را در کنار فیلم ضبط می کند، بنابراین می توانید نقطه فوکوس را به صورت دستی تغییر دهید.

چگونه؟ می توانید از برنامه های جدید iMovie و Clips استفاده کنید. توجه داشته باشید که در حالی که فقط سری جدید آیفون 13 می تواند فیلم های حالت سینمایی را ضبط کند، می توانید آنها را در دستگاه های قدیمی نیز ویرایش کنید – آیفون XS یا بالاتر و آیپد مینی (نسل 5 یا بالاتر)، آیپد ایر (نسل سوم یا بالاتر) و آیپد پرو 11 و 12.9 اینچ (نسل سوم یا بالاتر). استفاده از آیفون XS برای ویرایش فیلم های ضبط شده در آیفون 13 احتمالاً چندان منطقی نیست، اما استفاده از صفحه بزرگتر در آیپد قدیمی تر مفید خواهد بود.

این به روز رسانی همچنین اپ های iMovie و Clips را قادر می سازد تا ایمپورت و ویرایش ویدیوهای ProRes را مدیریت کنند. سری آیفون 13 از ضبط ProRes با رزولوشن 4K و 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. کدک Apple ProRes توسط دوربین های حرفه ای Arri ،Blackmagic و دیگران پشتیبانی می شود.

با این حال ، فقط چیپست های جدید Apple A15 و M1 دارای شتاب سخت افزاری برای ProRes هستند، بنابراین ویرایش چنین ویدیویی به آیفون 13، آیپد مینی (2021) یا آیپد پرو 11 یا 12.9 (2021) نیاز دارد. خوب، روی مک ها نیز کار می کند، اما این تنها گوشی ها و تبلت ها هستند که در حال حاضر از آن پشتیبانی می کنند.

به هر حال، در حالیکه iMovie برای پروژه های طولانی تر در نظر گرفته شده، Clips برای ساختن فیلم های کوتاه و سرگرم کننده است. برای این منظور، به روز رسانی جدید مواردی مانند افزودن عکس و فیلم از کتابخانه شما را ساده می کند، به شما امکان می دهد تصاویر و ویژگی های ProRAW را اضافه کنید، فیلترها، برچسب ها و ایموجی هایی را که می توانید به فیلم های ضبط شده در حالت سینمایی بیافزایید، فراهم شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *