موبایل و تبلت

با گوشی تاشوی سرفیس دوئو 2 مایکروسافت آشنا شوید

مایکروسافت دقایقی قبل در بزرگ‌ترین رویداد سخت‌افزاری امسال خود گوشی تاشوی اندروید خود یعنی Surface Duo 2 را معرفی کرد. نسخه اولیه این گوشی در سال 209 به بازار آمد و هرچند توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند، به دلیل وجود مشکلات بسیار و باگ‌های عجیب، به موفقیت تجاری نرسید.

نسل اول سرفیس دوئو با مشکلات بسیاری مواجه شده بود و خریداران شکایت‌های زیادی از آن داشتند. اکنون به نظر می‌رسد که مایکروسافت توانسته صدای مشتریان خود را بشنود و تعداد زیادی از مشکلات گفته شده را در نسل دوم برطرف نماید. این گوشی از دوربین بسیار قدرتمند برخوردار شده و از فناوری شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. گوشی سرفیس دوئو 2 همچنین از پردازنده اسنپدراگون 888 برای انجام عملیات پردازشی استفاده می‌کند.

نکته مثبت دیگر را باید نمایشگرهای بزرگ‌تر این گوشی نسبت به قبل دانست که بر خلاف قبل، به زیبایی در کنار یکدیگر کار می‌کنند. این دو نمایشگر به وسیله یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند و در مجموع 8.3 اینچ قطر دارند. مایکروسافت برای این نمایشگر، نرخ بروزرسانی 90 هرتزی را در نظر گرفته است. نمایشگر گوشی سرفیس دوئو 2 همچنین یک نوآوری بسیار جذاب را نیز شاهد بوده و از یک لبه خمیده در برخوردار است. این لبه خمیده در زمان بسته بودن گوشی، اطلاعاتی مانند ساعت یا اعلان‌های از دست رفته را برای شما به نمایش می‌گذارد.

همان‌طور که گفتیم، در درون جدیدترین گوشی تاشوی مایکروسافت، از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 888 استفاده شده که نسبت به اسنپدراگون 855 به کار رفته در نسخه سال 2019، پیشرفت خوبی به حساب می‌آید. این تراشه برای Surface Duo 2 پشتیبانی از شبکه 5G را به ارمغان آورده تا طبق ادعای مایکروسافت، نازک‌ترین دستگاه دارای 5G در جهان را شاهد باشیم.

نسل اول سرفیس دوئو دارای یک دوربین تنها در بالای صفحه سمت راست بود و صادقانه بگویم، این وحشتناک بود و یکی از ضعیف ترین نقاط سخت افزار بود. این بار، مایکروسافت یک سیستم سه دوربینی مناسب در قسمت بیرونی دوئو 2 با سیستم سنسور عریض استاندارد، فوق عریض و تله فوتو نصب کرده است. هر سه دوربین دارای وضوح 12 مگاپیکسل بوده و لنزهای عریض و تله نیز دارای لرزشگیر اپتیکال هستند.

البته نکته اصلی در زمینه محصولات دوئو بهره وری است، زیرا در اصل دو گوشی هوشمند استاندارد با یک لولا به هم متصل شده اند. این امر امسال تغییر نکرده و مایکروسافت می گوید بهینه سازی های بیشتری برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین دو صفحه نمایش و پخش یک برنامه واحد در سراسر آنها ارائه کرده است. این شرکت می گوید 150 بازی، از جمله Asphalt Legends 9 ،Modern Combat 5 و Dungeon Hunter 5، برای استفاده از یک صفحه به عنوان کنترلر در حالی که خود بازی را در صفحه دیگر مشاهده می کنید، بهینه شده اند.

سرفیس دوئو 2 هنگام عرضه با اندروید 11 همراه است، حتی اگر Duo اصلی هنوز اندروید 10 را در بر گرفته است و مایکروسافت مشخص نکرده که چه زمانی ممکن است به روزرسانی 11 را دریافت کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا