مایکروسافت سرفیس پرو ایکس اکنون فقط در نسخه Wi-Fi عرضه می شود. مایکروسافت نسخه ای از دستگاه سرفیس مبتنی بر ARM خود را ارائه می دهد که اتصال تلفن همراه را از بین می برد. اتصال تلفن همراه در سرفیس پرو ایکس کمی مشکل بوده است.

نسخه پیشرفته سرفیس پرو ایکس از پردازنده SQ2 سفارشی مبتنی بر پردازنده Snapdragon 8cx Gen 2 کوالکام پشتیبانی می کند. این 8cx می تواند از 5G پشتیبانی کند، اما Surface Pro X اتصال تلفن همراه را به 4G LTE محدود می کرد. مدل جدید تقریباً با کنار گذاشتن کامل اتصال سلولی یک قدم به عقب برمی دارد.

سرفیس پرو ایکس حالا از همان ابتدا با ویندوز 11 به دست کاربران می‌رسد و البته مهم‌تر این که از شبیه‌ساز 64 بیتی برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌‌های بیشتر پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب انتظار می‌رود سرفیس پرو ایکس از این پس با اپلیکیشن‌های بیشتری سازگار باشد. به گفته مایکروسافت، این ارزان ترین Surface Pro X است. در حالی که هیچ ادعایی در مورد عمر باتری فراتر از “تمام روز” ندارد، می توان امیدوار بود که نسخه Wi-Fi سرفیس پرو ایکس با شارژ کمی بیشتر از نسخه 4G دوام بیاورد.

سرفیس پرو ایکس با چیپ SQ1 مایکروسافت یا چیپ جدیدتر SQ2 قابل سفارش است. مایکروسافت البته یک مدل از این محصول را معرفی کرده که تنها به وای‌فای مجهز است و از شبکه‌های مخابراتی پشتیبانی نمی‌کند. این مدل قیمت پایه 899 دلاری دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *