موبایل و تبلت

عملکرد خوب دوربین آیفون 13 پرو در تست های DxOMark

آیفون 13 پرو دومین مدل برتر در سری گوشی های هوشمند اپل 2021 است. تفاوت اصلی با آیفون 13 پرو مکس در صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR کوچکتر (در مقایسه با مکس 6.7 اینچی) است. با این حال، هر دو مدل از آخرین چیپست A15 Bionic اپل استفاده می کنند و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی دارند. آنها همچنین دارای دوربین مشابهی هستند که در چندین زمینه در مقایسه با مدل های آیفون 12 پرو و پرو مکس سال گذشته بهبود یافته است.

ماژول دوربین اصلی دارای سنسور بزرگتر و دیافراگم سریعتر نسبت به مدل های 2020 است. همچنین از لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت استفاده می کند که سال گذشته منحصر به دستگاه پرو مکس بود. دوربین فوق عریض با سنسور اندازه سال گذشته عرضه شده، اما دارای دیافراگم سریعتر و فوکوس خودکار PDAF در مقابل لنز با فوکوس ثابت سری آیفون 12 است. اندازه سنسور در ماژول تله فوتو بدون تغییر مانده، اما اپل فاصله کانونی را افزایش داده و تله فوتو در حال حاضر بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر را در مقایسه با دوربین اصلی ارائه می دهد. اکنون تیم DxOMARK مانند قبل، به سراغ تست و بررسی دوربین آیفون‌های جدید رفته است. به همین ترتیب، در ادامه نگاهی به امتیاز DxO دوربین آیفون 13 پرو داریم.

مشخصات دوربین آیفون 13 پرو

  • سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی IMX703 سونی با اندازه‌های پیکسل 1.9 میکرومتری، لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت، میزان گشودگی دیافراگم F/1.5، فوکوس Dual Pixel
  • سنسور 12 مگاپیکسلی IMX772 سونی برای ثبت عکس‌های فوق عریض، فاصله کانونی 13 میلی متری، قابلیت ثبت عکس‌های ماکرو از فاصله 2 سانتی متری
  • سنسور 12 مگاپیکسلی IMX713 برای لنز تله فوتو، زوم اپتیکال 3 برابری، لرزشگیر اپتیکال
  • حسگر ToF
  • قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه

با کسب امتیاز 137 از دگزومارک، آیفون 13 پرو در بین بهترین دستگاه ها در رتبه بندی دوربین ما قرار گرفته است. این امتیاز، پیشرفت‌های مهمی را نشان می‌دهد. امتیازات بخش عکس، زوم و فیلم برداری این گوشی، به ترتیب برابر با 144، 76 و 119 می‌باشند. به طور کلی عملکرد عکس کاملاً شبیه به 12 پرو است که سال گذشته آزمایش کردیم اما در زمینه های مختلف پیشرفت هایی انجام شده است.

رنگ و کنتراست در پرتره های با نور پس زمینه بهبود یافته و تصاویر سطوح بالاتری از جزئیات را نشان می دهند، به ویژه هنگام عکاسی در شرایط معمول داخلی. به نظر می رسد که مهندسان دوربین اپل توانسته اند از پیکسل بزرگتر سنسور جدید برای حفظ جزئیات استفاده کنند، اما مانند 12 پرو، نویز روشنایی هنوز در اکثر شرایط عکاسی قابل مشاهده است. نمره بزرگنمایی دوربین 76 در بهترین حالت خوب نیست، اما به لطف بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر بیشتر در مقابل 2.5 برابر در مدل قدیمی، عملکرد نسبت به 12 پرو بهبود یافته است.

نمره عالی ویدئویی 119، آیفون 13 پرو را به دلیل پیشرفت های متعدد در زمینه های کلیدی، در صدر این رتبه بندی قرار می دهد. ناپایداری های نگاشت تن که در مدل سری آیفون 12 بسیار قابل مشاهده بود برطرف شده و در حال حاضر نوردهی به طور کلی بسیار پایدار است. عملکرد فوکوس خودکار نیز به لطف ردیابی بهتر یک فوکوس بسیار روان در لحظات مناسب افزایش یافته است.

دگزومارک گفت در کل اپل توانسته از سخت افزار تصویربرداری خود بیشترین بهره را ببرد، زیرا اکثر دستگاه های دارای موقعیت بالاتر در رتبه بندی دگزومارک دارای سنسورهای وضوح بزرگتر و بالاتر در دوربین های اصلی خود هستند.

منبع
dxomark
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا