لپ تاپ

هواوی از لپ تاپ تبدیل شونده میت بوک E رونمایی کرد

از زمان تحریم ایالات متحده، هواوی توجه خود را به سمت سایر بخش های الکترونیکی مصرفی مانند پوشیدنی ها و لپ تاپ ها معطوف کرده است. رویداد بزرگ این شرکت در چین امروز (17 نوامبر) شاهد عرضه ساعت‌های هوشمند جدید و همچنین یک لپ‌تاپ قابل تبدیل کاملاً جدید به نام هواوی میت بوک E بود.

 اگر به خاطر داشته باشید، این اولین لپ‌تاپ هیبریدی این برند نیست. یکی از اولین لپ‌تاپ‌های هواوی در سال 2016 که به سادگی میت بوک نامیده می‌شود، یک لپ‌تاپ 2 در 1 بود. و قابل حمل بودن همچنان یکی از بزرگترین نقاط فروش میت بوک E جدید است.

هواوی میت بوک E تنها 7.9 میلی‌متر ضخامت و 709 گرم وزن داشته که بسیار سبک‌تر و قابل حمل‌تر از لپ‌تاپ‌های قدیمی است. همچنین دارای صفحه نمایش 12.6 اینچی OLED با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل با طیف رنگی 100 درصد DCI-P3، نسبت تصویر 16:10 و روشنایی 600 نیت می باشد. همانند میت پد پرو 12.6، این لپ تاپ تبدیل شونده نیز نسبت صفحه به بدنه 90 درصد دارد.

ظاهر این لپ تاپ جدید همانند میت پد پرو بوده، اما همه چیز از جمله پردازنده و نرم‌افزار متفاوت است. به بیان دیگر، میت بوک E گرانتر و قدرتمندتر از میت پد پرو 12.6 است. هواوی میت بوک E با پوششی ملایم در پشت با دو انتخاب رنگ – آبی ستاره ای و خاکستری سحابی عرضه می شود. دو صفحه کلید مختلف ارائه می شود، یکی با طراحی پایه ساده و دیگری صفحه کلید با اندازه کامل با چیزی که هواوی آن را طراحی اسلاید ریلی می نامد (ترجمه شده). دومین لوازم جانبی صفحه کلید فقط با نسخه i7 عرضه می شود و دارای یک پورت USB-C به همراه نور پس زمینه قابل تنظیم است.

توجه داشته باشید که صفحه کلید از ویژگی اشتراک گذاری هواوی از طریق NFC نیز پشتیبانی می کند (منطقه اطراف تاچ پد است). برای ارتباط با لپ تاپ برای همکاری چند صفحه ای، به سادگی می توانید روی گوشی هوشمند یا تبلت هواوی خود ضربه بزنید. هنگامی که میت بوک E را به صفحه کلید متصل می کنید، به طور خودکار وارد حالت لپ تاپ ویندوز 11 می شود.

میت بوک E همچنین با پشتیبانی از نسل دوم M-Pencil عرضه می شود. همانند میت پدها، این لپ تاپ از جفت شدن مغناطیسی با قلم پشتیبانی کرده و می تواند آن را به صورت بی سیم نیز شارژ کند! در نهایت، لپ‌تاپ تبدیل شونده دارای یک دکمه پاور با حسگر اثر انگشت در کناره برای امنیت بیشتر است. میت بوک E علیرغم فرم نازک و قابل حمل خود، از نظر عملکرد چندان بی‌تفاوت نیست.

می‌توانید این محصول را با پردازنده نسل یازدهم تا Core i7 اینتل با گرافیک Intel Iris X در مدل رده بالا دریافت کنید. این نسخه توسط 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت PCIe SSD پشتیبانی می شود. البته، این کانورتیبل در انواع ارزان‌تر و کم‌قدرت‌تر نیز موجود است، مانند مدل پایه که دارای نسل یازدهم Core i5 با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. لپ تاپ جدید 2 در 1 دارای رابط تاندربولت 4 است که می تواند به صفحه نمایش 8K متصل شود و از Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند.

هوآوی همچنین اضافه می‌کند که میت بوک E دارای 8 لایه طراحی اتلاف گرما با فن باله‌ای کوسه‌ای و دریچه‌های هوای متعدد در کناره است تا از خنک ماندن دستگاه حتی در هنگام بار سنگین اطمینان حاصل کند. یک دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی برای تماس های ویدیویی و یک دوربین 13 مگاپیکسلی دیگر در پشت با فلاش LED وجود دارد. همچنین چهار بلندگو با صدای هواوی تنظیم شده است.

در مورد شارژ، آداپتور شارژ 65 واتی USB-C ارائه می شود که باتری را در نیم ساعت به حدود 54 درصد شارژ می کند. شارژ کامل حدود 90 دقیقه طول می کشد. میت بوک E دارای باتری با ظرفیت 42 وات ساعت است و هواوی ادعا می کند بسته به نوع استفاده، عمر باتری بین 5 تا 8 ساعت است. قیمت مدل های مختلف لپ تاپ تبدیل شونده میت بوک E به شرح زیر است:

  • مدل i5+8GB+256GB + keyboard: قیمت 940 دلار
  • مدل i5+16GB+512GB + keyboard: قیمت 1098 دلار
  • مدل i7+16GB+512GB + keyboard: قیمت 1255 دلار
  • مدل i7+16GB+512GB + keyboard/stylus: قیمت  1365 دلار

هواوی میت بوک E کانورتیبل از اول دسامبر 2021 در چین به فروش می رسد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا