کوالکام از چیپست نسل بعدی خود برای دستگاه های پرچمدار اندرویدی با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرد و این چیپست پیشرفت هایی را در کل به ارمغان می آورد. به نوعی، با تغییر به مجموعه دستورالعمل های جدید ARMv9 و طرح نامگذاری جدید، از طرح های قبلی فاصله گرفته است. لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانیم تا آن را در عمل ببینیم، اولین گوشی های تجاری موجود با تراشه جدید قبل از پایان سال روانه بازار خواهند شد.

با تراشه اسنپدراگون نسل 1 (Snapdragon 8 Gen1) آشنا شوید – این طرح نامگذاری جدید، رقم برای کلاس (8 پرچمدار است) و یک نسل است. این اولین چیپست 4 نانومتری کوالکام و اولین چیپست است که از این نسل جدید معماری CPU استفاده می کند. در مورد سخت افزار دوربین صحبت های زیادی وجود دارد، بنابراین ما آن را در یک مقاله جداگانه توضیح خواهیم داد.

پردازنده طراحی سه کلاستر را حفظ کرده، با این حال، هسته ها اکنون بر اساس طرح های ARMv9 هستند؛ این بدان معناست که هسته اصلی Cortex-X2 است و با سرعت کلاک 3.0 گیگاهرتز کار خواهد کرد. پشتیبان آن سه هسته عملکردی مبتنی بر Cortex-A710 بوده که با سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد مبتنی بر A510 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز کار می کنند.

به طور کلی، اسنپدراگون 8 نسل 1 جدید 20 درصد سریعتر از پردازنده اسنپدراگون 888 خواهد بود و همچنین مصرف انرژی را تا 30 درصد کاهش می دهد. با حرکت به سمت گرافیک، Adreno جدید به لطف معماری تازه اش، نوید افزایش عملکرد 30 درصدی و تا 25 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی را می دهد. کوالکام در واقع سه ویژگی Elite Gaming را توسعه داده که یکی از آنها به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تعادلی بین عملکرد و بهره وری انرژی ایجاد کنند.

Adreno Frame Motion Engine به GPU این امکان را می دهد که بازی را با نرخ فریم دو برابر در حالی که از همان مقدار قدرت استفاده می کند، رندر کند. از طرف دیگر، می‌تواند FPS را ثابت نگه دارد در حالی که مصرف برق را به نصف کاهش می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی های جدید رندر Volumetric کلاس دسکتاپ است. Volumetric lighting برای جلوه های نورپردازی چشمگیر استفاده می شود.

همچنین Variable Rate Shading Pro جدید است، یک VRS مبتنی بر تصویر که باید ادغام VRS را در بازی های بیشتری ساده کند. کوالکام با برخی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان بازی همکاری کرده تا مطمئن شود بازی‌هایشان بهترین استفاده را از سخت‌افزار می‌برند. اسنپدراگون 8 نسل 1 دارای یک مودم یکپارچه X65 5G است که از عملیات ساب 6 و mmWave پشتیبانی می کند و می تواند حداکثر سرعت تئوری 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. برای اولین بار از تجمیع حامل برای uplink نیز پشتیبانی می کند.

اتصال محلی از پشتیبانی Wi-Fi 6 و 6E به علاوه بهبود بلوتوث برخوردار است. تراشه جدید می تواند صدای CD Lossless را از طریق بلوتوث LE پخش کند. از بلوتوث LE Audio پشتیبانی می کند که نشان دهنده پیشرفت بزرگی نسبت به فناوری موجود است. ویژگی Broadcast Audio به یک منبع اجازه می دهد تا یک یا چند جریان صوتی را به تعداد نامحدودی گیرنده پخش کند. ضبط استریو نیز همراه با کانال های صوتی پشتیبانی خواهد شد.

کوالکام همچنین با معرفی موتور مدیریت اعتماد، که زیر هایپروایزر (که با 888 معرفی شد) قرار خواهد گرفت، برای بهبود امنیت تراشه تلاش کرد. TME ایمن باقی می ماند حتی اگر مناطق امنیتی بالای آن به خطر بیفتد. اولین پرچمداران مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 قبل از پایان سال عرضه خواهند شد، انتظار می رود به زودی معرفی شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *