اسنپدراگون 8 نسل 1 پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد و بهره وری انرژی برای CPU و GPU به ارمغان می آورد. اما سخت‌افزار دوربین داخل تراشه نیز ارتقای عمده‌ای دریافت کرد، به طوری که کوالکام در حال راه‌اندازی برند جداگانه‌ای برای آن در نظر گرفت.

Snapdragon Sight نام تجاری برای ISP جدید است و اکنون با ویژگی‌های مختلفی ارائه شده که برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده است. همچنین به لطف توان عملیاتی بسیار بهبود یافته، حتی کاربران معمولی نیز از آن بهره خواهند برد. ISP جدید اکنون می تواند 3.2 گیگاپیکسل در ثانیه (از 2.7 گیگاپیکسل در ثانیه در اسنپدراگون 888) پردازش کند. همراه با سایر بهینه‌سازی‌ها، می‌تواند 240 عکس 12 مگاپیکسلی در ثانیه بگیرد که دو برابر چیزی است که ISP اسنپدراگون 888 می‌تواند مدیریت کند.

با اینکه وضوح 12 مگاپیکسل قدیمی است، ولی اگر با یک سنسور 108 مگاپیکسلی جدید جفت شود، ISP می تواند 30 بار در ثانیه عکس هایی با وضوح کامل بگیرد. یا اگر به سه دوربین به طور همزمان متصل باشد، می تواند 3x36MP با سرعت 30 عکس در ثانیه ثبت دهد. کوالکام ISP را دوباره طراحی کرد تا با 18 بیت در هر کانال کار کند که به بهبود چشمگیر در محدوده دینامیکی – 4 استاپ – و هندلینگ HDR، می شود. این چیپست می‌تواند 18 بیت RAW فشرده‌نشده را برای ویرایش اکسپورت کند تا حرفه‌ای‌ها بتوانند از هر اونس داده‌ای که توسط حسگر تصویر گرفته می‌شود استفاده کنند.

مدیریت سخت افزار ضبط ویدیو نیز بهبود یافته است؛ با اینکه حداکثر رزولوشن 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه است، اما اکنون از فیلم برداری HDR (هر دو HDR10 و HDR10+) پشتیبانی می کند. همچنین می تواند لرزشگیر الکترونیکی تصویر را همزمان انجام دهد. به علاوه کاربر می تواند در حین ضبط ویدیویی با کیفیت 8K/30 عکس هایی با کیفیت 64 مگاپیکسل بگیرد. کوالکام همچنین یک موتور سخت‌افزاری برای رندر کردن بوکه در ویدیوها تا 4K اضافه کرده است.

Mega Multi-Frame Engine حالت‌های شب را در گوشی ها بهبود می‌بخشد – می‌تواند تا 30 فریم را در یک تصویر واحد، از 6 فریم، ادغام کند، به طوری که 5 برابر بهبود می یابد. وضوح تصویر فوق العاده به لطف سخت افزار اختصاصی، کیفیت زوم دیجیتال را بهبود می بخشد.

کوالکام همچنین با لایکا برای توسعه نرم‌افزاری همکاری کرد که رفتار لنزهای کلاسیک لایکا را برای فیلترهایی شبیه‌سازی کرده و به دقت ظاهر تصاویر گرفته شده توسط آن لنزها را بازسازی می‌کنند. موتور اختصاص داده شده به دوربین های فوق عریض (که کارهایی مانند انحراف تصویر را کنترل می کند) اکنون فیلتری را برای حذف انحراف رنگی اجرا می کند.

هوش مصنوعی قبلا برای نوردهی خودکار و فوکوس خودکار استفاده می شد، اکنون تشخیص چهره با هوش مصنوعی با سرعت و دقت بهبود یافته وجود دارد. این می تواند 300 نقطه صورت را ردیابی کند (دوبرابر چیزی که تراشه قبلی مدیریت می کرد)، که مواردی مانند لب ها، ابروها و غیره هستند. یکی از مزایای آن این است که انیمیشن آواتارهای انیموجی سه بعدی بسیار دقیق تر و ظریف تر می شود.

در واقع یک ISP چهارم در اسنپدراگون 8 نسل 1 وجود دارد. این بخش از نسل سوم Sensor Hub است و ویژگی های دوربین همیشه روشن را فعال می کند. همچنین حالت‌های جدید قفل‌گشایی با چهره و همچنین برخی از ویژگی‌های حریم خصوصی را فعال می‌کند. البته، نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی در مورد دوربین همیشه روشن وجود دارد و کوالکام آنها را جدی گرفته است. برای شروع، هیچ داده ای از این ISP از دستگاه خارج نمی شود و با ویژگی های امنیتی جدید تراشه اسنپدراگون محافظت می شود. همچنین، این ویژگی در اختیار OEM ها خواهد بود تا فعال یا غیرفعال کنند و کنترل های مناسب را در اختیار کاربر قرار دهند.

موتور هوش مصنوعی در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 جدید قادر است 4 برابر کار را با 70 درصد راندمان انرژی بالاتر انجام دهد. مدل‌های آینده هوش مصنوعی از پشتیبانی از حالت دقیق ترکیبی بهره خواهند برد که به شبکه عصبی اجازه می‌دهد وزن‌های INT8 و INT16 را با هم ترکیب کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *