EM3، یک شرکت نوپای واقعیت مجازی، اخیرا نمونه اولیه عینکی بسیار نازک واقعیت افزوده به نام Ether را منتشر کرده است. ضخامت Ether تنها 6.8 میلی متر و وزن آن حدود 37 گرم است. این تا حد زیادی سبک ترین راه حل واقعیت افزوده برای نمایشگر نزدیک چشم است.

با توجه به وزن و اندازه فعلی هدست های واقعیت مجازی، کاربران پس از حدود 20 دقیقه استفاده از آنها دچار ناراحتی فیزیولوژیکی می‌شوند و برنامه‌ها را به بازی‌های VR فراگیر محدود می‌کند. با توجه سناریوهای مختلف متاورس مانند شبکه‌های اجتماعی، کلاس آنلاین، آموزش، طراحی، کنفرانس و کنوانسیون، نیاز به عینک واقعیت مجازی سبک‌تر و در عین حال کوچک‌تر بیشتر است.

از سال 2014، شرکت های متعددی سعی در کاهش ضخامت هدست های واقعیت مجازی داشته اند. با این حال، محدود به اصول اپتیک، دشوار است. تا همین اواخر، شرکت هایی که از پنکیک اپتیک استفاده می کردند، ضخامت هدست واقعیت مجازی را در مجموع به 25 میلی متر و وزن 160 تا 180 گرم کاهش دادند. با این وجود، هنوز فاصله ای بین هدست های واقعیت مجازی تا عینک واقعیت مجازی وجود دارد.

کانسپت عینک EM3 Ether شامل دو نمایشگر میکرو با وضوح 2560 در 2560 پیکسل به صورت تمام رنگی است. FOV (میدان دید) هر چشم در حال حاضر 80 درجه است. EM3 ادعا کرده که با استفاده از یک میکرو نمایشگر با فرمت بزرگتر، انتظار دارد میدان دید در هر چشم به 100 درجه افزایش یابد در حالی که ضخامت کلی عینک بدون تغییر بماند. نمونه اولیه اتر از طراحی متصل استفاده می کند که می تواند به تلفن هوشمند متصل شود. به گفته EM3، اتر از یک ماژول نوری نزدیک چشم منحصر به فرد استفاده می کند که نور طیف کامل را در طول کوتاهی برای دستیابی به تصویربرداری دقیق همگرا می کند، بنابراین ضخامت عینک واقعیت مجازی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به گفته EM3، هدف این شرکت عرضه محصول عینک واقعیت مجازی اتر در اواخر سال 2022 است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *