عمر باتری چیزی است که اکثر مردم به آن فکر می کنند، اما در مورد سلامت باتری چطور؟ این برای استفاده طولانی مدت از گوشی شما مهم است. برخلاف آیفون، دستگاه‌های اندرویدی راه بسیار آسانی برای بررسی این موضوع ندارند.

به هر حال باتری سالم چیست؟ اصطلاح “عمر باتری” معمولاً به مدت زمان شارژ باتری اشاره دارد. سلامت باتری به ما می گوید که باتری چقدر در حال خراب شدن است. سلامت باتری پایین به این معنی است که باتری عملکرد بدتری خواهد داشت – سریعتر تخلیه شود، گرم شود و غیره.

بررسی سلامت باتری در اندروید و گوشی های گلکسی سامسونگ

سامسونگ یکی از تولیدکنندگان اندروید است که روشی برای بررسی سلامت باتری در نظر گرفته است. این به یک اپلیکیشن نیاز دارد، اما اپلیکیشنی است که به احتمال زیاد از قبل در گوشی شما وجود دارد. اگر برنامه Samsung Members را ندارید، می‌توانید آن را از پلی استور دانلود کنید.

ابتدا، بالای صفحه به پایین بکشید تا کاشی‌های Quick Settings نمایان شوند. روی آیکون چرخ دنده تپ کنید تا تنظیمات باز شود.

سپس، به پایین بروید و Battery and Device Care را انتخاب کنید.

در بخش Additional Care، گزینه Diagnostics را انتخاب کنید.

با این کار اپلیکیشن Samsung Members با تعدادی آیکون برای چیزهایی که می توانید بررسی کنید باز می شود. برای ادامه روی آیکون Battery Status تپ کنید —اگر قبلاً این کار را انجام نداده باشید علامت تیکی نخواهید دید.

اکنون اطلاعاتی در مورد باتری خواهید دید. خواندن “Life” چیزی است که به سلامت باتری شما اشاره دارد. یا «Good»، «Normal» یا «Weak» خواهد بود.

روش های دیگر برای بررسی سلامت باتری

اگر دستگاه گلکسی سامسونگ ندارید، یک روش وجود دارد که می توانید آن را امتحان کنید که به برنامه های شخص ثالث نیاز ندارد. این روش از منوی تشخیصی مخفی اندروید استفاده می کند که با وارد کردن کدها در شماره گیر تلفن قابل دسترسی است. با این حال، این کدها در همه دستگاه ها و شبکه های تلفن همراه کار نمی کنند.

برنامه phone گوشی را باز کنید و *#*#4636#*#* را وارد کنید. با این کار منوی Testing باز می شود که ممکن است شامل بخش Battery information باشد. وضعیت سلامت باتری را در اینجا مشاهده خواهید کرد.

اگر کار نکرد – احتمال زیادی وجود دارد که جواب ندهد – باید از یک اپلیکیشن شخص ثالث استفاده کنید. خوشبختانه، پلی استور یک اپلیکیشن واقعا عالی برای این کار به نام AccuBattery دارد. متأسفانه، بلافاصله پاسخی دریافت نخواهید کرد. AccuBattery نمی تواند به اطلاعات تاریخی روی باتری شما دسترسی داشته باشد. پس از نصب آن شروع به ضبط داده ها می کند. پس از چند چرخه شارژ/دشارژ، می‌توانید میزان سلامت باتری را مشاهده کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *