لپ تاپ

رونمایی ایسوس از لپ تاپ های گیمینگ جدید سری ROG

ایسوس ROG در نمایشگاه CES 2022 لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها و موارد دیگر را به نمایش گذاشت. در میان بسیاری از دستگاه‌ها، یک ASUS ROG Zephyrus Duo 16 جدید، یک Zephyrus G14 به‌روزرسانی شده و تبلت بازی ROG Flow Z13 وجود دارد.

ASUS ROG Zephyrus Duo 16

اول از همه، ASUS ROG Zephyrus Duo 16 جدید برای سال 2022 وجود دارد. این نسخه تکراری جدید از لپ‌تاپ گیمینگ دو صفحه‌نمایش ایسوس است، با صفحه‌نمایش نیمه‌ارتفاع دوم بالای صفحه‌کلید که اطلاعات و کنترل‌های بیشتری را در یک نگاه به کاربران می‌دهد.

اما صفحه اصلی این بار نیز شایسته توجه فراوان است. ایسوس با همکاری BOE یک صفحه نمایش با مشخصات دوگانه جدید توسعه داده که بسته به نیاز شما تغییر می دهد. می توانید صفحه نمایش را طوری تنظیم کنید که با وضوح Full HD و 240 هرتز یا 4K در 120 هرتز کار کند، اما همان پنل است. می‌توانید از تراکم پیکسل بالاتر برای کار بهره‌وری استفاده کنید و مثلاً برای بازی به نرخ تازه‌سازی بالاتر بروید. همچنین می‌توانید یک صفحه‌نمایش miniLED استانداردتر را انتخاب کنید که با وضوح +Quad HD و نرخ تازه‌سازی 165 هرتز ارائه می‌شود. این پنل از VESA DisplayHDR 1000 نیز پشتیبانی می کند.

در مورد آنچه داخل آن است، Zephyrus Duo 16 با جدیدترین پردازنده AMD Ryzen 9 6980HX و پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti با توان فوق‌العاده 150 وات ارائه می‌شود که همگی با یک راه‌حل خنک‌کننده بهبودیافته، از جمله یک فلز مایع حرارتی جدید خنک می‌شوند. در کنار همه چیز، شش بلندگوی استریو برای صدا با پشتیبانی از Dolby Atmos و صدای Hi-Res وجود دارد. صفحه کلید دارای 1.7 میلی‌متر جابجایی کلید و نور RGB برای هر کلید است و همه اینها در شاسی کوچک‌تر از مدل سال گذشته قرار می‌گیرد.

ASUS ROG Zephyrus G14

در گام بعد، لپ‌تاپ ASUS ROG Zephyrus G14 که در اولین نسخه لپ‌تاپ بسیار مورد تحسین قرار گرفت، برای سال 2022 نیز به‌روزرسانی می‌شود. جدیدترین مدل اکنون با پردازنده AMD Ryzen 9 6000 و پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon RX 6000S عرضه می‌شود، کارت گرافیک جدیدی که برای لپ‌تاپ‌های باریک و سبک طراحی شده است.

ایسوس از فلز مایع برای کمک به خنک نگه داشتن این قطعات و به حداکثر رساندن عملکرد استفاده می کند. داشتن جدیدترین پردازنده های AMD همچنین به معنای پشتیبانی از رم DDR5 است که در کنار 1 ترابایت حافظه SSD گنجانده شده است. مشابه Zephyrus Duo 16، این مدل با یک نمایشگر جدید Nebula با وضوح Quad HD و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز با زمان پاسخ 3 میلی‌ثانیه عرضه می‌شود.

علاوه بر این، صفحه نمایش دارای حداکثر روشنایی 500 نیت است و 100 درصد DCI-P3 را پوشش می دهد، بنابراین انجام برخی کارها نیز عالی است. همچنین از Dolby Vision و Adaptive Sync پشتیبانی می‌کند. درست مانند مدل‌های قبلی، Zephyrus G14 جدید با نمایشگر AniMe Matrix روی درب عرضه می‌شود که دارای 14969 سوراخ و 1449 miniLED برای ایجاد یک الگوی سفارشی است که می‌توانید خودتان طراحی کنید. این یکی از شخصی‌سازی‌شده‌ترین گزینه‌های سفارشی‌سازی را در لپ‌تاپ به شما می‌دهد.

ROG Strix SCAR و Strix G

برای بالاترین عملکرد سطح بازی، خط ASUS ROG Strix نیز برای سال 2022 با لپ‌تاپ‌های جدید ROG Strix SCAR و ROG Strix G به‌روزرسانی شده است. این لپ تاپ ها بسیار شبیه به هم هستند، اما تفاوت های قابل توجهی از جمله پردازنده ها وجود دارد.

ROG Strix SCAR دارای حداکثر پردازنده Core i9-12900H اینتل بوده، در حالیکه ROG Strix G از پردازنده AMD Ryzen 9 6900HX برخوردار است که هر دو پردازنده های قابل مقایسه از دو شرکت هستند. همچنین هر دو دارای تا کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti با توان 150 وات برای بارهای گرافیکی هستند. ایسوس همچنین به پشتیبانی از رم DDR5 و PCIe Gen 4 SSD برای Strix SCAR اشاره کرده، اما این ویژگی ها باید در نوع AMD نیز پشتیبانی شوند.

هر دو لپ‌تاپ در دو نوع 15 یا 17 اینچی عرضه می‌شوند و گزینه‌های نمایشگر نیز مشابه هستند. این بدان معناست که لپ‌تاپ‌های 15 اینچی به شما امکان می‌دهند بین پنل‌های Full HD 300Hz، Quad HD 165Hz یا Quad HD 240Hz (فقط در Strix SCAR) یکی را انتخاب کنید، در حالی که نسخه‌های 17 اینچی دارای نمایشگرهای Full HD 300Hz یا Quad HD 240Hz هستند. همه نمایشگرها از Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند و زمان پاسخگویی 3 میلی‌ثانیه برای واکنش‌های سریع دارند. برای صدا، لپ‌تاپ‌های Strix همگی دارای چهار بلندگوی استریو و پشتیبانی از Dolby Atmos، به‌علاوه حذف نویز دو طرفه هستند.

مدل‌های ROG Strix ایسوس با باتری 90 وات ساعتی عرضه می‌شوند و از شارژ 100 واتی از طریق USB Type-C پشتیبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید با یک شارژر نسبتا جمع‌وجور، مقداری انرژی را به دست آورید. برای استفاده در خانه، همچنان می خواهید از شارژر اختصاصی استفاده کنید.

ASUS ROG Flow Z13

ایسوس ROG Flow Z13 را قدرتمندترین تبلت گیمینگ جهان می نامد و ما در این شکی نخواهیم داشت زیرا احتمالاً این محصول تنها تبلت بازی جهان است. با این حال، این به معنای بی اعتبار کردن قدرت بسته بندی شده در این دستگاه نیست. این دستگاه دارای حداکثر پردازنده Core i9-12900H اینتل و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti است، به این معنی که می تواند تقریباً هر بازی مدرنی را که در حال حاضر بخواهید اجرا کند.

همچنین دارای حافظه LPDDR5 برای بهبود عملکرد کلی است. از آنجایی که این تبلت است، جریان هوا زمانی که روی پایه خود قرار می‌گیرد، کمتر مسدود می‌شود، بنابراین خنک‌کننده باید حتی بهتر از برخی لپ‌تاپ‌های سنتی کار کند. اگر این کافی نیست، Flow Z13، درست مانند Flow X13 تبدیل شونده، از پردازنده گرافیکی خارجی ROG XG Mobile ایسوس پشتیبانی می کند. در واقع، مدل جدیدی از ASUS ROG XG Mobile در CES 2022 معرفی شده که دارای کارت گرافیک AMD Radeon RX 6850M XT است.

این یک جایگزین برای مدل موجود است که توسط NVIDIA GeForce RTX 3080 طراحی شده است، و در صورت تمایل هر دو همچنان در دسترس هستند. جدای از آن، ASUS ROG Flow Z13 با یک نمایشگر 13 اینچی با نسبت تصویر 16:10 و دو گزینه پیکربندی در دسترس است: 4K در 60 هرتز یا Full HD در 120 هرتز. هر دو صفحه نمایش دارای 500 نیت روشنایی، پشتیبانی از Dolby Vision، Adaptive Sync و Pantone Validation هستند، اما پنل 4K برای 85 درصد پوشش رنگی DCI-P3 رتبه بندی شده است در حالی که پنل فول اچ دی 100 درصد sRGB را پوشش می دهد. ایسوس نگفته است که این محصولات چه زمانی در دسترس خواهند بود.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا