در CES 2022، موسسه Wi-Fi Alliance نسخه دوم Wi-Fi 6 Release 2 را معرفی کرد که به‌روزرسانی استاندارد Wi-Fi 6 است. آخرین نسخه چندین پیشرفت از جمله عملکرد سریع‌تر Uplink، بهبود راندمان انرژی و موارد دیگر را به همراه دارد.

اول از همه، Wi-Fi Certified 6 Release 2 ظرفیت آپلینک بیشتری را ارائه می دهد. پشتیبانی از MIMO چند کاربره uplink را اضافه می کند و به چندین دستگاه امکان می دهد محتوا را همزمان در یک نقطه دسترسی (AP) آپلود کنند. پشتیبانی از MIMO چند کاربره Uplink سرعت آپلود سریع‌تری را امکان‌پذیر می‌کند و تأخیر را برای بازی، کنفرانس ویدیویی و دستگاه‌های IoT کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این نسخه همچنین کانال‌های پرسرعت جدیدی را در طیف 6 گیگاهرتز برای Wi-Fi 6E اضافه می‌کند و تجربه وای‌فای سریع‌تر و مطمئن‌تری را باز می‌کند.

ادگار فیگوئروا، مدیر موسسه Wi-Fi Alliance در مورد این موضوع بیان کرد:

Wi-Fi قابلیت‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند که منجر به نوآوری جهانی فوق‌العاده شده است و راه را برای رشد گسترده برنامه‌های Wi-Fi که کاربران هر روز به آن تکیه می‌کنند هموار می‌کند. Wi-Fi CERTIFIED 6 Release 2 تکامل وای فای را برای رفع نیازهای بازار امروز پیش می برد و از سناریوهای وای فای با کارایی بالا با ظرفیت، کارایی و قابلیت اطمینان بیشتر پشتیبانی می کند.

یکی دیگر از حوزه های تمرکز، مدیریت انرژی است. آخرین نسخه شامل بهبودهای جدید قدرت و حالت خواب مانند زمان بیداری هدف پخش (TWT)، زمان خواب طولانی، و صرفه جویی در انرژی چند کاربره فضایی پویا (SMPS) است. این پیشرفت‌ها به دستگاه‌های موجود در شبکه‌های Wi-Fi Certified 6 Release 6 اجازه می‌دهد دوره‌های خواب طولانی‌تر، زمان‌های بیدار شدن خاص برای انتقال داده‌ها را دریافت کنند و امکان قطع دینامیک زنجیره‌های اضافی را برای بهره‌وری بهتر برق فراهم کنند.

ویژگی های جدید معرفی شده در Wi-Fi 6 Release 2 در هر سه باند – 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز – که توسط استاندارد Wi-Fi 6 پشتیبانی می شود، کار می کند. نسخه جدید در حالی ارائه می شود که پذیرش Wi-Fi 6 همچنان با سرعتی جهشی در حال رشد است. طبق اعلام Wi-Fi Alliance، نزدیک به 2 میلیارد دستگاه Wi-Fi 6 قرار است در سال 2022 وارد بازار شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *