گوناگون

طرح مفهومی پروژه سوفیا ریزر میز شما را به یک کامپیوتر ماژولار تبدیل می کند

ریزر دوباره با یک طرح مفهومی جدید در CES 2022 به میان آمده است. این شرکت از طرح مفهومی جدید پروژه سوفیا رونمایی کرده که هدف آن ساخت یک کامپیوتر ماژولار کامل در میزی است که بیشتر فضایی شبیه به مرکز کنترل ناسا یا فیلم‌های تخیلی مثل کنسول LCARS فیلم Star Trek را به یادمان می‌اندازند.

این میز در واقع قطعات ماژولار داشته و می‌توانید 13 قطعات آن را به دلخواه تعویض کنید. ماژول‌های مختلف پروژه سوفیا می‌تواند برای نمایش دما، اجرای اپلیکیشن‌های لمسی، نمایشگرهای چت یا تقویم، شارژرهای بی‌سیم Qi، گرم‌کننده ماگ، تبلت با قلم، میکسر صدا و موارد دیگر را شامل شود.

ریزر تصور می کند که ماهیت ماژولار میز کامپیوترش به کاربران این امکان را می دهد که آن را بر اساس نیازهای خاص خود و موارد استفاده شخصی سازی کنند. به‌طور مثال یک استریمر می‌تواند اسپیکرهای قوی‌تری درون میز کار بگذارد، چت توییچ را در کنارش داشته باشد و همچنین دمای پردازنده و گرافیک را هم تحت نظر خود داشته باشد. در عوض یک ویرایشگر ویدیو پنل‌های مربوط به میکس صدا و ماژول‌های ویرایش با تمرکز روی ویدیو را اضافه خواهد کرد.

در مورد بخش واقعی “PC”، مفهوم ریزر این قسمت را در میز کار نیز در یک شاسی متصل به مغناطیسی سفارشی تصور می کند که می تواند به راحتی جدا شود تا کاربران بتوانند هنگام دریافت CPU یا GPU جدید قطعات را تعویض کنند. همه چیز به یک پنل OLED عظیم (چه 65 اینچی یا 77 اینچی) متصل شده است تا بازی های شما را با بهترین کیفیت ممکن نمایش دهد. و البته، نورپردازی RGB Chroma Razer بسیار زیاد است – به هر حال، این هنوز یک رایانه شخصی بازی است، حتی اگر شبیه یک میز به نظر برسد.

پیش از این نیز پروژه‌های جاه‌طلبانه زیادی از ریزر در CESهای پیشین دیده بودیم. به‌طور مثال پروژه Valerie برای لپ‌تاپی با سه نمایشگر و پروژه لیندا برای استفاده از گوشی به عنوان پردازنده لپ‌تاپ که البته هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشدند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا