بررسیلپ تاپ

بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ویو 14

در سپتامبر گذشته، آنر مجیک بوک ویو 14 (MagicBook View 14) خود را با تراشه های هسته نسل یازدهم اینتل، پردازنده گرافیکی انویدیا جی‌فورس MX 450 و اجرای ویندوز 11 خارج از جعبه عرضه کرد. همان لپ‌تاپ (منهای کارت گرافیک اختصاصی) بعداً در سه ماهه چهارم به اروپا آمد و اکنون در این مقاله به نقد و بررسی این لپ تاپ جدید خواهیم پرداخت.

آنر یک لپ تاپ فوق العاده با ویژگی‌های اصلی عالی مانند بدنه‌ باکیفیت، صفحه نمایش و صفحه کلید خوب، عملکرد مناسب و استقامت باتری رضایت بخش به نام مجیک بوک ویو 14 تولید کرده است. در ادامه بررسی با ما همراه باشید.

طراحی، نمایشگر و کیبورد

مجیک بوک ویو 14 دارای طراحی یکپارچه آلومینیومی با وزن کمتر از 1.5 کیلوگرم است. لپ‌تاپ در ضخامت‌ترین نقطه خود 14.5 میلی‌متر است و همه اینها به معنای حمل آسان روزمره است که برای هر کوله پشتی با اندازه معمولی مناسب است. واحد بررسی ما در رنگ براق Space Grey عرضه می شود، اما آنر گزینه آبی تیره چشم نوازتری را نیز ارائه می دهد.

یک گزینه برتر که همیشه سزاوار ستایش بوده زمانیست که می توانید درب لپ تاپ را فقط با یک انگشت باز کنید. ستاره اصلی این نمایش، صفحه نمایش لمسی 14.2 اینچی LTPS LCD با وضوح 2520 در 1680 پیکسل، نرخ تازه سازی 90 هرتز و نسبت تصویر 3:2 است. نسبت ابعاد بلندتر یک جنبه بهره وری است که به شما امکان می دهد محتوای عمودی بیشتری را روی صفحه نمایش دهید که اگر به دو پنجره کنار هم مانند مرورگر و ویرایشگر کلمه تکیه کنید یا دائماً در صفحات اکسل جستجو می کنید مفید است.  این صفحه نمایش توسط شرکت TCL’s Huaxing Optoelectronics ساخته شده و دارای شماره‌ MNE208UA1-1 است.

زاویه دید بدون تغییر قابل توجه در کنتراست عالی است. برای رندر رنگی، صفحه نمایش 100 درصد sRGB و 72درصد پوشش NTSC را هدف قرار داده است. آنر ادعا می‌کند خروجی روشنایی 400 نیت دارد و ما حداکثر 405 نیت را اندازه‌گیری کرده‌ایم، که برای داخل خانه و فضای باز نیز قابل استفاده است، اگرچه سطح براق برای این سناریو ایده‌آل نیست.

نرخ تازه سازی پیش‌فرض صفحه 60 هرتز است، اما با فشار دادن کلیدهای Fn+R می‌توان آن را به 48 هرتز یا 90 هرتز تغییر داد. ما بالاترین نرخ تازه‌سازی را با رابط کاربری نرم‌تر ترجیح می‌دهیم. حاشیه‌ها بسیار باریک هستند و به یک تجربه تماشای خوب تبدیل می‌شوند و عملکرد چند لمسی 10 نقطه‌ای برای موارد معدودی که از انگشتان خود به‌جای ترک‌پد شیشه‌ای استفاده می‌کنید، خوب است.

یکی از معدود مواردی که کاربر ترجیح می دهد از نمایشگر لمسی استفاده کند، زمانیست که برنامه های تلویزیونی را در اتاق های کم نور تماشا می کند. پیمایش در رابط کاربری بدون نیاز به استفاده از ترک‌پد یا صفحه‌کلید بسیار آسان‌تر بود و به نظر می‌رسد که ویندوز 11 برای کنترل‌های لمسی بهتر از نسخه قبلی خود مناسب‌تر است.

دوربین 5 مگاپیکسلی یکپارچه با لنز زاویه باز 90 درجه و تراشه اختصاصی ISP یک گام واضح از دنیای وب کم‌های 720p در لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر است و در تماس‌های اسکایپ و زوم تفاوتی را در وضوح ایجاد می‌کند. این لپ تاپ همچنین دارای Windows Hello است و یک سنسور اثر انگشت اختصاصی در دکمه پاور تعبیه شده است.

در سمت راست دارای دو پورت USB 3.2 است و همچنین جک هدفون/میکروفون ددر آن به کار گرفته شده است. در سمت چپ یک پورت USB 3.2 (نوع A) و یک رابط HDMI قرار داده شده است. کیبورد این لپ تاپ دارای دکمه های 1.5 میلیمتری (ارتفاع) و نور پس زمینه دارد که برای استفاده در اتاق های تاریک به اندازه کافی خوب است. شما همچنین چهار میکروفون و یک ست آپ چهار بلندگو دریافت می‌کنید که صدای مناسبی دارد.

بازده و کارایی

نسخه پایه مجیک بوک ویو 14 با پردازنده 11 نسل Core i5-1132H Tiger Lake-U اینتل ارائه می شود در حالی که مدل بالاتری که ما داریم Core i7-11390H را به همراه دارد. این لپ‌تاپ دارای حالت بالانس 35 واتی است که انرژی کمتری مصرف کرده و عملکرد بی‌صداتری را ارائه می‌دهد. اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید، می‌توانید حالت عملکرد ۴۵ وات (Fn+P) را فعال کنید، همانطور که در آزمایش‌های بنچمارک خود انجام دادیم. توجه داشته باشید که برای حالت عملکرد بالا باید لپ تاپ را به آداپتور برق وصل شوید.

چهار هسته Willow Cove وجود دارد که هر کدام دارای دو رشته و فرکانس پایه 3.4 گیگاهرتز در حالت عملکرد 45 وات است که می تواند در مواقعی که فقط به یک هسته تک هسته ای نیاز دارید، تا 5 گیگاهرتز افزایش یابد. 12 مگابایت حافظه کش سطح 3 در تراشه Core i7 و TDP معمولی 35 وات دریافت می کنید.

بیایید در مورد امتیازات معیار صحبت کنیم؛ در بنچمارک گیگ بنچ 5، این لپ تاپ توانست امتیاز 1548 در بخش تک هسته ای و 6118 در بخش چند هسته ای بدست آورد. AMD Ryzen 7 5800H مشابه در تست تک هسته ای 8 درصد بدتر خواهد بود، اما در بخش چند هسته ای با برتری 20 درصدی نسبت به تراشه اینتل، آن را جبران می کند.

با جابجایی به Cinebench R20، خروجی 2523 نقطه ای را نشان می دهد که برای یک لپ تاپ نازک و سبک قابل توجه است. کارت گرافیک یکپارچه Iris Xe مسلماً بلیط شما برای بازی های AAA نیست، اما کار را برای عناوین معمولی و ویرایش سبک ویدیو/عکس انجام می دهد. آنر لپ‌تاپ را به فن‌های دوگانه و هیت سینک‌های بال‌شکل مجهز کرد که فقط در جلسات محک‌گذاری فشرده به کار می‌افتند در حالی که کارهای عادی روزمره باعث می‌شد صدای فن به سختی قابل توجه باشد.

مجیک بوک ویو 14 با 16 گیگابایت رم دو کاناله DDR4 و 512 گیگابایت WD SN730 PCIe NVMe SSD ارائه می شود. عملکرد خواندن و نوشتن در اینجا با سرعت خواندن متوالی 3400 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 2700 مگابایت بر ثانیه قابل احترام است.

نرم افزار

لپ تاپ مورد بررسی ما، به طور پیش فرض سیستم عامل ویندوز 11 خانگی را اجرا می کند. رابط کاربری آشنا به نظر می رسد اما در مقایسه با ویندوز 10 به طور چشمگیری متفاوت است و من بیش از یک بار به دنبال عناصر UI خاص در مکان نامناسبی هستم. مایکروسافت پیشرفت هایی را در تشخیص ورودی لمسی انجام داده است و کل رابط کاربری به طور قابل توجهی لمسی تر به نظر می رسد که یک افزوده خوشایند است.

چیدمان منوهای شخصی سازی جدید و گزینه های دقیق مانند حالت تاریک در سراسر سیستم عالی هستند. ابزار snap help به شما این امکان را می دهد تا حداکثر چهار برنامه را روی صفحه خود مدیریت کنید بدون اینکه مکان نما را خیلی جابجا کنید. چند روز طول کشید تا به منوی شروع جدید عادت کنم و از پنل ویجت جدید استفاده چندانی نکردم، اما باز هم از طرفداران سلف طرح کاشی های زنده آن نبودم.

تنظیمات برنامه‌های پیش‌فرض جدید دردسر غیرضروری هستند و اگر می‌خواهید یک مرورگر شخص ثالث را به‌عنوان پیش‌فرض خود تنظیم کنید، باید فرآیند انتخاب آن مرورگر را برای باز کردن انواع فایل‌های جداگانه از HTML به HTTPS انجام دهید که فقط هدر دادن زمان است. علیرغم برخی کاستی‌ها، هویت بصری تازه‌شده ویندوز 11 یک تغییر خوش آیند بوده و هیچ مشکلی در پایداری و عملکرد سیستم دیده نشد.

آنر همچنین دارای ابزار Multi-Screen Collaboration است که به شما امکان می دهد تلفن های آنر سازگار را به لپ تاپ متصل کنید. می توانید صفحه گوشی خود را روی لپ تاپ میرور کنید، فایل ها و تصاویر را به صورت بی سیم انتقال دهید و روی صفحه نمایش بزرگ تماس های صوتی و تصویری بگیرید.

عمر باتری و شارژ سریع

آنر موفق شد یک باتری با اندازه مناسب 60 وات ساعت را در مجیک بوک ویو 14 قرار دهد. در تست عمر باتری، توانست 15 ساعت پخش ویدیو با وضوح 1080p و روشنایی 150 نیت و 11.7 ساعت استفاده ترکیبی با روشنایی 150 نیت دوام آورد. در آزمایش ما که شامل پخش یک ویدیوی 1080p در یوتیوب از طریق کروم با روشنایی صفحه نمایش 75 درصد در حجم 50 درصد بود، 6 ساعت و 56 دقیقه زمان داشتیم که کاملا قابل احترام است.

مجیک بوک ویو 14 یک آداپتور سوپرشارژر 65 واتی USB-C با وزن 200 گرم همراه با کابل USB-C جداشونده دارد که برای سفر با یک شارژر برای همه دستگاه‌های شما بسیار راحت است. جالب اینجاست که می توانید لپ تاپ را از طریق هر یک از دو پورت USB-C با حداکثر سرعت 65 وات شارژ کنید. شارژ کامل 104 دقیقه طول کشید و لپ تاپ پس از یک ساعت شارژ شدن به 80 درصد رسید.

جمع بندی

آنر با مجیک بوک ویو 14 خود توانست به ترکیبی چشمگیر از قدرت و قابلیت حمل با قیمتی دست یابد که رقبای آن به سختی قابل رقابت هستند. بهتر از آن، برخی از بسته‌ها شامل گوشی هوشمند Honor 50 می‌شوند که اگر بتوانید یکی از آن‌ها را بخرید، این معامله شیرین‌تر است. در حال حاضر این لپ‌تاپ به چین، روسیه، بلاروس و فرانسه محدود می‌شود و با قیمت 1099 یورو به فروش می‌رسد. حتی بسته‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آنر 50 را فقط با 400 یورو اضافی دریافت کنید.

یک مقایسه سریع نشان می‌دهد که تعداد کمی از لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانند با نمایشگر عالی، ساخت عالی و سبک، عملکرد سریع و باتری طولانی‌مدت مجیک بوک ویوو 14 مطابقت داشته باشند، شامل سری سوئیفت 3 و 5 ایسر، ویوو بوک اس 14 ایسوس خواهند بود که در رنج قیمتی 1000 یورو هستند. اگر به اکوسیستم ویندوز وابسته نیستید، می توانید کمی بیشتر هزینه کنید – در حال حاضر 1200 یورو می توان یک مک بوک ایر 13 اینچی M1 با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی را برای شما تهیه کرد. همچنین، به خاطر داشته باشید که مجموعه ای از لپ تاپ های مجهز به پردازنده 12 نسل اینتل در ماه های آینده عرضه می شوند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا