موبایل و تبلت

انتشار مایکروسافت اج 98 با بهبود چند کاربره و امنیت بیشتر

مایکروسافت مطابق با برنامه چهار هفته ای برای آپدیت های جدید، مرورگر اج خود را به نسخه 98 به روز کرده است. این نسخه با برخی پیشرفت‌ها نظیر بهبود چند پروفایل، حالت امنیتی جدید و سایر موارد دیگر ارائه می‌شود.

مهمترین تغییر نسخه جدید مرورگر اج به پشتیبانی همزمان از چند پروفایل برمی‌گردد. کاربران با استفاده از این قابلیت قادر خواهند بود فهرستی از سایت‌ها را با هر پروفایل مرتبط کنند تا به محض باز کردن آن سایت مرورگر اج به طور خودکار آن پروفایل را تغییر دهد. مایکروسافت همچنین اعلام کرده حالت امنیتی جدیدی در نسخه 98 مرورگر اج اضافه شده که یک لایه‌ حفاظتی اضافی در‌ دسترس کاربران قرار می‌دهد. این شرکت در‌ مورد کاری که این حالت امنیتی انجام می‌دهد توضیح دقیق ارائه نکرده، اما گفته شده برای محافظت از کاربران در‌ برابر آسیب‌پذیری‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که مایکروسافت تابستان گذشته در‌ حال‌ کار روی قابلیت Super Duper Secure Mode بود که کاربران می‌توانستند آن را در کانال‌های اج‌اینسایدر آزمایش کنند. این ویژگی، کامپایلر JIT را برای جاوا اسکریپت غیرفعال می‌کند تا تعداد آسیب‌پذیری‌ها را به‌میزان درخورتوجهی کاهش دهد. با فعال کردن حالت امنیتی پیشرفته در نسخه‌ی ۹۸ مرورگر اج، مایکروسافت به شما هشدار می‌دهد که شاید برخی از وب‌سایت‌ها در این حالت به‌درستی کار نکنند. این مورد به‌ویژه در ‌صورتی صادق است که قابلیت امنیتی جدید را در‌ حالت Strict فعال کنید؛ حالتی که برای هر وب‌سایت، امنیت بیشتری را اعمال می‌کند.

اگر حالت متعادل را انتخاب کنید، سایت‌هایی که اغلب آن‌ها را بازدید می‌کنید تحت تأثیر لایه‌ امنیتی قرار نخواهند گرفت و همان‌طور که در صفحه‌ی پشتیبانی توضیح داده شده، به کارکرد عادی خود ادامه خواهند داد. در نسخه‌ 98 اج، شاهد طراحی به‌روزشده برای نوار اسکرول هستیم که بر‌ پایه‌ نوار اسکرول‌های جدید ویندوز 11 ارائه شده است. این طراحی باعث می‌شود که نوار در بالای محتوای صفحه قرار گیرد. این قابلیت در‌ حالت آزمایشی قرار دارد و می‌توان آن را با تایپ عبارت edge://flags در نوار آدرس فعال کرد.

مایکروسافت همچنین قابلیت جدید Unified Plan را به جای پروتکل Plan B در استاندارد WebRTC معرفی کرده که سازگاری با اپلیکیشن‌های جدید WebRTC را تضمین می‌کند. در ‌نهایت مایکروسافت به دارندگان وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا با آزمایش نسخه‌ی ۱۰۰ اج، برای به‌روزرسانی بعدی این مرورگر آماده شوند.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا